همشهری آنلاین: هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوی مرکز ملی فرش ایران از یکم تا هفتم مهرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات بازرگانی، مرتضی فرجی رئیس مرکز ملی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی وتوسعه صادرات فرش دستباف ایران و ایجاد فضای مناسبی برای تعامل گسترده فعالان این هنر – صنعت است.

به گفته وی این نمایشگاه که دوره های پیشین آن در هفته نخست شهریورماه برپا می شد در سالجاری بدلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به هفته نخست مهرماه موکول شده است .

فرجی افزود: از سوی مرکز ملی فرش ایران ، شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو به عنوان مجری نمایشگاه هجدهم انتخاب شده است و در راستای حمایت ا ز هنر صنعت فرش دستباف ، هزینه در اختیار قرار گرفتن هر متر مربع غرفه در فضای سرپوشیده نمایشگاهی با تجهیزات نمایشگاهی در پایین ترین قیمت ممکن بوده است.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران به منظور افزایش بهره وری این نمایشگاه با همکاری سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران اقدام به دعوت از بازرگانان و خریداران مطرح فرش دستباف از کشورهای مختلف جهان کرده است.

فرجی افزود : در این راستا از 117 نفر از تجار و بازرگانان 68 کشور جهان به منظور حضور در هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف دعوت بعمل آمده است.
 
وی با اشاره به یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه که توسعه صادرات صنعت فرش است، مهمانان خارجی دعوت شده را عموما از مدیران فروشگاه های زنجیره ای و تجار بزرگ فرش از کشورهای اروپا، امریکا، چین، ژاپن، روسیه و حوزه خلیج فارس دانست.

رئیس مرکزملی فرش ایران گفت: برای تجار و بازرگانان خارجی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و هزینه بلیط رفت و برگشت و نیز هزینه 3 شب اقامت بازرگانان خارجی در ایران توسط مرکز ملی فرش ایران پرداخت می شود.
 
وی همچنین از حضور 350 شرکت در هجدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران خبر داد و افزود : از 30 استان کشور فعالان این عرصه اعم از تولیدکنندگان ، صادرکنندگان ، طراحان ، مرمت کاران و فروشندگان حضور می یابند.

وی فضای مفید هجدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران را حدود 20 هزار متر مربع اعلام کرد.

فرجی به برگزاری دو بخش جنبی در نمایشگاه هیجدهم اشاره کرد و گفت: مسابقه انتخاب برترین فرش دستباف و نیز نمایشگاه عکس فرش دستباف در سالن 37 از بخشهای جانبی این نمایشگاه است.

کد خبر 90660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز