جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌کل بانک مرکزی از توقف موقت طرح حذف سه صفر از پول ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود بهمنی در حاشیه‌ جلسه هیات دولت در مورد حذف سه صفر از پول ملی اظهار کرد: در این مورد به نتیجه رسیده‌ایم اما فعلا قضیه متوقف است، چون احساس می‌کنیم کاهش تورم را در پیش داریم و پس از آن بتوانیم طرح را اجرا کنیم تا نتیجه‌ مطلوب‌تری بگیریم.

وی ادامه داد:‌ با کاهش تورم این مساله لغو نمی‌شود و ما برنامه‌ریزی خود را انجام داده‌ایم و آن را پیگیری می‌کنیم.

بهمنی در پاسخ به پرسشی در مورد شناسایی مشکلات مالی و پولی کشور نیز خاطرنشان کرد: در طول یک سال حضورم در بانک مرکزی 18 مورد را به صورت کوتاه مدت طراحی کرده بودم و با توجه به شرایط فعلی نیز روند کاهش تورم و کنترل نقدینگی و نیز مدیریت منابع ارزی و نظام و تولید را مدنظر قرار داده‌ایم.

رییس‌کل بانک مرکزی با رد برخی اظهارات در مورد عدم ارائه‌ تسهیلات مناسب در بخش‌های مختلف اظهار کرد: خوشبختانه رشد منابع در طول سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بهتر و بیشتر شده و 4/10 درصد در چهار ماه گذشته رشد داشته‌ایم و لذا فضای خوبی برای دادن تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اولویت با توجه به توجیهات و در بحث‌های سرمایه در گردش و طرح‌های نیمه‌کاره تعیین می‌شود.

بهمنی همچنین تصریح کرد: ‌تا این لحظه درباره بحث صادرات، ‌واردات و تعاملات بانکی با بانک‌های خاص مدنظر در حال انجام است و پیش‌بینی لازم را برای این تعاملات داشته‌ایم.
وی در زمینه کاهش نرخ تورم نیز گفت: اگر سایر عوامل ثابت باشد نرخ تورم کاهشی خواهد بود ولی اگر طرح آزادسازی قیمت‌ها (نقدینگی یارانه‌ها) اجرا شود موجب افزایش دفعی تورم خواهد شد که برنامه‌ریزی مناسب خود را می‌طلبد که پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 90648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز