جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجشنبه (19 شهریور) در نشست 154 تصمیم گرفت میزان تولید نفت خود را بدون تغییر حفظ کند

به گزارش شانا، اعضای اوپک در حالی در مورد حفظ سهمیه های تولید توافق کردند که پیش از این نیز بر اساس اظهارنظرهای اعضا و تحلیلگران انتظار می رفت چنین تصمیمی از سوی اوپک گرفته شود.

در نشست 154 اوپک که در ساعات پایانی روز چهارشنبه آغاز و اوایل بامداد روز پنج شنبه به کار خود پایان داد، مانند دو نشست پیشین این سازمان، اعضا بر پایبندی بیشتر بر برنامه کاهش سهمیه های تعیین شده در اواخر سال گذشته تاکید کردند.

اعضای اوپک در این نشست که برای نخستین بار از مه گذشته برگزار شد، توافق کردند تا بر اهداف تولیدی تعیین شده در ماه دسامبر سال 2008 به میزان 24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز برای 11 عضو مشمول سهمیه بندی پایبند بمانند.

این سومین بار است که اوپک سهمیه های تولید را برای اعضا بدون تغییر ثابت نگه می دارد و اطمینان نسبی را برای کشورهای عضو در خصوص فراهم شدن شرایط مساعد در بازار فراهم می کند.

بر اساس گزارش های خبرگزاری ها، 11 عضو مشمول سهمیه بندی اوپک هم اکنون 6 تا 7 درصد یا 4/1 میلیون تا 5/1 میلیون بشکه در روز بیش از سهمیه های تعیین شده نفت تولید می‌کنند.

کد خبر 90159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز