چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: نتایج کنکور سراسری امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد

در کنکور امسال 524 هزار و 769 نفر پذیرفته شده‌اند. به گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور، در کنکور امسال 328 هزار و 792 نفر زن و 195 هزار و 977 نفر مرد پذیرفته شده‌اند. به این ترتیب 7/62 درصد پذیرفته شدگان کنکور 88 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زن و 3/37 درصد نیز مرد هستند.

ابراهیم خدایی، زمان ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور را براساس حروف اول نام خانوادگی داوطلبان و از 22 شهریور ماه اعلام کرد. همچنین داوطلبان برای ثبت‌نام باید به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

براساس جدول زمان‌بندی ثبت‌نام، پذیرفته شدگان با حرف اول نام خانوادگی «الف تا چ» 22 شهریور، حروف «ح تا س» 23 شهریور، حروف «ش تا ک» 24 شهریور و حروف «گ تا ی» 25 شهریور باید برای ثبت نام مراجعه کنند.

معاون سازمان سنجش گفت: اطلاعات کامل مرتبط با زمان ثبت نام در جدول شماره 3 اطلاعیه مربوطه درج شده‌است که روی پایگاه اینترنتی سازمان قرار خواهد‌گرفت.

کارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود. بنا بر اعلام سازمان سنجش، گزینش پذیرفته‌شدگان براساس اطلاعات داوطلبان مجاز به انتخاب رشته انجام شده‌است.

داوطلبان می‌توانند برای اعتراض یا ارائه سؤالات خود با شماره تلفن‌های 88923595 الی 99 تماس بگیرند یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش اعتراضات خود را اعلام کنند.

کنکور امسال تکمیل ظرفیت ندارد

«کنکور 88 به هیچ عنوان تکمیل ظرفیت ندارد.» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به مهر گفت: با توجه به اینکه اصلاحیه کنکور مربوط به رشته‌های جدید قبل از اعلام نتیجه منتشر شده‌است، کنکور امسال به هیچ عنوان تکمیل ظرفیت ندارد.

عبدالرسول پورعباس اظهار داشت: در کنکور سال گذشته تعداد 437 هزار نفر پذیرش شدند و در کنکور امسال بیش از 520 هزار نفر پذیرفته شده‌اند که با این حساب شاهد رشد 20 درصدی ظرفیت هستیم.

در کنکور امسال تعداد مجاز بیشتر از سال‌های گذشته اعلام شد و بیشترین افزایش ظرفیت به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی مربوط می‌شد.

آمار قبولی در گروه‌های پنج‌گانه

یک میلیون و 252 هزار نفر در کنکور امسال شرکت کردند که از این تعداد حدود 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد نیز 851‌هزار و 258 نفر انتخاب رشته کردند.

از 524 هزار و 769 نفر پذیرفته‌ شده در کنکور امسال، 174 هزار نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 139 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 193 هزار نفر در گروه علوم انسانی، 3 هزار و 600 نفر در گروه آزمایشی هنر و 15 هزار نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بوده‌اند.

کد خبر 90091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز