سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

مراسم رونمایی از تازه‌های قرآنی شامگاه دوشنبه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن،در این مراسم ترجمه قرآن توسط آیت‌الله رسولی محلاتی، مصحف حفاظ، نرم‌افزار آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم،وب‌سایت دوره‌های مجازی آمادگی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حفاظ، نرم‌افزار پانزدهمین و شانزدهمین نمایشگاه مجازی قرآن کریم و نماد منشور توسعه فرهنگ قرآنی رونمایی شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم و در سخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن گفت: امیدوارم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر سال بهتر از سال قبل و با تجربه‌خوبی که همه ساله به دست می‌آورد برگزار شود و از طرح‌ها، ایده‌ها و خلاقیت جدید و نو استفاده کند تا جاذبه بیشتری برای عموم مردم و به‌ویژه نسل جوان داشته باشد.

دکتر سید محمد حسینی در ادامه سخنانش با اشاره به ترجمه قرآن کریم اثر آیت‌الله رسولی محلاتی گفت: ایشان عمر پر برکتشان را در راه خدمت و ترجمه و تالیف کتاب‌های ارزشمند و قرآنی گذراندند که قطعا ترجمه جدید ایشان اثری نفیس و ارزشمند است که همه مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اهتمام و توجه جدی‌تری خواهد شد، مباحث قرآنی است و معتقدم باید در کنار توجه به قرائت،  حفظ و ترجمه به ترویج و گسترش مفاهیم آن هم عنایت ویژه‌ای داشت.

ترجمه قرآن کریم اثر آیت‌الله رسولی محلاتی یکی از تازه‌های قرآنی نمایشگاه قرآن بود. آیت‌الله رسولی محلاتی درباره این ترجمه و ویژگی‌های آن گفت: سعی کرده‌ام ترجمه‌ای روان و سلیس انجام شود و این ترجمه هم 2 سال زمان برده است.

وی افزود: در پاورقی صفحات تفسیر آیات و بعضی حوادث تاریخی آورده شده است و سعی کرده‌ام تفسیر آیات همان سوره در خود صفحه به کار برده شود.

رسولی محلاتی در پایان گفت: از ترجمه‌های مرحوم فولادوند، ابوالقاسم پاینده و ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی و همچنین تفاسیر مجمع‌البیان، المیزان طباطبایی و... در ترجمه این قرآن استفاده کرده‌ام.

کد خبر 89980

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز