گروه اجتماعی: توزیع کتاب‌های درسی دوره‌های راهنمایی و دبیرستان از 15 شهریور در 5 هزار و 400 کتابفروشی‌ کشور با نرخ اعلام شده آموزش و پرورش آغاز می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در این‌باره به ایسنا اعلام کرد: با تخصیص 43 میلیارد تومان یارانه دولتی برای کاغذ مصرفی کتاب‌های درسی، این کتاب‌ها در سال تحصیلی 89-88 با قیمتی کمتر از پشت جلد آنها عرضه می‌شود.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش، کتابفروشی‌ها موظف هستند که جدول قیمت‌های جدید را به‌صورت پوستر در محل مناسب در معرض دید نصب کنند.  دانش‌آموزان می‌توانند تخلفات احتمالی فروشندگان کتاب‌های درسی را به شماره تلفن 88827778 اطلاع دهند.

در سال تحصیلی پیش‌رو 937 عنوان کتاب درسی با تیراژ 140 میلیون برای 14 میلیون دانش‌آموز عرضه می‌شود.کتاب‌های دوره ابتدایی، پیش‌‌دانشگاهی، فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش از 9 شهریور در شهرستان‌ها در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته و از 16 شهریور در استان تهران برای توزیع در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

فروش نوشت افزار اجباری ممنوع

در سال‌های اخیر برخی از کتابفروشی‌‌ها به هنگام تحویل کتاب‌های درسی، به اجبار نوشت افزار در قبال دریافت وجه به مشتریان عرضه می‌کنند که این موضوع سبب نارضایتی خانواده‌ها می‌شود. 

مسئولان وزارت آموزش و پرورش به این دسته از فروشندگان هشدار دادند که فروشگاه‌های توزیع کتاب‌های درسی به هنگام ارائه کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان، حق ندارند به اجبار همراه کتاب‌های درسی، نوشت افزار و هر وسیله دیگری را بفروشند.

کد خبر 89628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز