شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: از زمانی که محمد دادکان با رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به دلیل انجام بازی تک حذفی فینال جام حذفی بین پرسپولیس و سپاهان دچار اختلاف شد و به دنبال این اختلاف پس از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان از سمت ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد حالا تقریبا هزار روز می‌گذرد.

  اختلافاتی که میان دادکان و علی‌آبادی بر سر چگونگی انجام فینال جام حذفی شکل گرفت و به فاصله چند ماه به اوج رسید. دادکان پس از برکناری طی این سال‌ها همواره سکوت پیشه کرد اما با رفتن علی‌آبادی از سازمان ورزش بار دیگر به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شده است. عده‌ای از بازگشت او به فدراسیون فوتبال خبر می‌دهند و برخی نیز معتقدند در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن دادکان به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس خواهد رسید.

احتمال بازگشت دادکان به فوتبال

طی روزهای اخیر رفت‌وآمدها به دفتر دادکان در حالی بیشتر شده است که رسانه‌ها از احتمال حضور وی در فدراسیون فوتبال خبر می‌دهند. البته بحث حضور دادکان در باشگاه پرسپولیس نیز یکی دیگر از خبرهای داغ رسانه‌ای است که اتفاقا وی هیچ یک از این دو خبر را تکذیب نکرده است. در همین حال عده‌ای معتقدند شاید به همین زودی‌ها محمد دادکان به خیابان سوم سئول جنوبی برود.

با این وجود اما مسئولان فدراسیون فوتبال از ادامه فعالیت خود سخن می‌گویند. علی کفاشیان اگر چه در تمرین تیم ملی خطاب به عکاسان ورزشی گفت آخرین عکس را از من بگیرید چون قرار است در آینده از دادکان عکس بیندازید اما هم او  دست به تکذیب شایعات زد. کفاشیان گفت: «استعفا نمی‌دهم. مجمع تصمیم می‌گیرد اما فوتبال آنقدر گسترده است که هیچکس جای دیگری را تنگ نمی‌کند.» رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از ورود دوباره دادکان به فوتبال استقبال می‌کند که رئیس پیشین فدراسیون فوتبال البته مخالفانی را نیز به خود می‌بیند.

چه عده‌ای اعتقاد دارند بازگشت دادکان تمام مشکلات را حل نمی‌کند. با وجود گمانه‌زنی برخی محافل نزدیک به فدراسیون فعلی مبنی بر توافق مدیران ارشد ورزش برای ابقای علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، برخی منابع از توافق اولیه سعیدلو با محمد دادکان خبر می‌دهند. گفته می‌شود مشاوران سعیدلو به نمایندگی از رئیس جدید سازمان تربیت بدنی با دادکان به توافق رسیدند که او به فوتبال بازگردد و این مذاکره به طور مستقیم صورت نگرفته است. دادکان در این جلسه شرایط خود را مطرح کرده است؛ شرایطی که واکنش‌های متفاوتی را درباره پاسخ سعیدلو باعث شده است.

برخی منابع نزدیک به دادکان می‌گویند سعیدلو این شرایط را پذیرفته و برخی نیز معتقدند رئیس سازمان ورزش قصد ندارد بدون تامل به شرط و شروط دادکان تن بدهد.

تعهد 2 میلیون دلاری

گویا محمد دادکان در روند مذاکراتش با سعیدلو به همسویی فکری خود با رئیس سازمان ورزش اشاره کرده و گفته است: «من با محسن مهرعلیزاده کار کردم و با وجود اینکه وی با من از لحاظ خط فکری تفاوت داشت به هیچ مشکلی برنخوردیم، مطمئناً در شرایط فعلی که خط فکری من و آقای علی سعیدلو نزدیک‌تر است، می‌توانیم با قدرت بیشتری فعالیت کنیم اما این حرکت مستلزم داشتن اختیارات فنی است. من خوب می‌دانم که رئیس سازمان تربیت بدنی براساس ضوابط و قوانین ناظر بر کار روسای فدراسیون‌هاست اما باید این مسئله را هم بپذیریم که رئیس فدراسیون هم اختیاراتی می‌خواهد.»

دادکان تاکید کرده است: «من تابع نظام، کشور و رئیس‌جمهور هستم اما این مباحث نباید با مقوله فنی تداخل پیدا کند. من به دنبال تاسیس جزیره خودمختار نیستم اما اینکه فدراسیون خود بتواند درباره چگونگی برگزاری یک بازی تصمیم بگیرد بسیار مهم و تأثیرگذار است.»
رئیس سابق فدراسیون فوتبال که ظرف 15 روز گذشته 3 بار با مشاوران و اعضای کمیته ورزش ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد ملاقات کرده، در آخرین نشست خود با این افراد اعلام کرده: «من هیچ مشکلی برای شروع کار ندارم. بدون تردید اگر آقای سعیدلو به من اختیار بدهند من آماده‌ام مسئولیت‌ها را بپذیرم و در برابر آن جوابگو باشم.

خانواده من پس از جام جهانی 2006 دچار مشکلات شدید روحی شدند به گونه‌ای که مادرم به من گفت که اگر به فوتبال برگردی و کار اجرایی قبول کنی هرگز تو را نمی‌بخشم. من شرایط سختی را تحمل کرده‌ام.»اما نکته جالبی که بسیاری رسانه‌ها آن را منتشر نکرده‌اند این است که دادکان علاوه بر درخواست استقلال رای فدراسیون، شرط دیگری را هم مطرح کرده است. یک منبع آگاه در این باره به همشهری گفت: «دادکان تاکید کرده که سازمان ورزش باید به مدت 5 سال به او زمان بدهد و اگر در میانه راه تصمیم دیگری اتخاذ کرد باید بابت شکستن این شرط 2 میلیون دلار غرامت بپردازد.»

البته دادکان این خبر را هنوز تایید یا تکذیب نکرده است اما خیلی‌ها اعتقاد دارند پذیرفتن این شرایط از سوی سعیدلو امر بعیدی است. گفته می‌شود که سعید فائقی در این بین قصد دارد فضای بازگشت دوباره دادکان به فدراسیون فوتبال را تسهیل کند. برخی منابع می‌گویند وی در حال زمینه‌سازی ورود دوباره دادکان به فوتبال است. بنابراین اصلا بعید نیست که در تیم جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال که محمد دادکان به طور مداوم از متفاوت بودن آن سخن می‌گوید وی نیز نقش داشته باشد.

کفاشیان: جلسه‌ام با سعیدلو ارتباطی به تغییر در فدراسیون فوتبال نداشت

آیا محمد دادکان به فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد تا به قول خودش فوتبال را دچار تحول کند و ترکیب جدید مدیریتی در فدراسیون فوتبال بسازد یا اینکه سازمان ورزش همچنان بر ادامه فعالیت کفاشیان صحه خواهد گذاشت؟ در همین راستا رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «جلسه‌ای که با رئیس سازمان تربیت بدنی داشتم هیچ ارتباطی با ایجاد تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال نداشت.»

کفاشیان درباره شایعه برکناری خود از فدراسیون فوتبال و جلسه‌ای که با سعیدلو داشت، عنوان کرد: «برکناری‌ام فقط شایعه است و بحث تغییر و تحولات در فدراسیون صحت ندارد. اگرچه شایعه برکناری همیشه شیرین است ولی ما با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. من جلسه‌ای با علی سعیدلو داشتم که در مورد بحث کلی ورزش ایران بود و هیچ ارتباطی با ایجاد تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال نداشت. من نظراتم را به رئیس سازمان تربیت بدنی ارائه کردم.»

کد خبر 89533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز