فرمانده پلیس‌راه کشور از کاهش کشته‌های روزانه تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور از 51 نفر در سال 84 به 42 نفر در سال‌جاری خبر داد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: برابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 1384 تعداد 18 هزار و 661‌نفر در تصادفات رانندگی جاده‌ای کشته شدند که به‌طور میانگین روزانه 1/51 نفر جان خود را از دست دادند.

وی به اقدامات پلیس، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر و همکاری هموطنان با پلیس در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی کشور در 4 ماهه نخست سال‌جاری تعداد 5 هزار و 266 نفر در تصادفات رانندگی جاده‌ای کشته شدند که درمقایسه با مدت سال قبل 427 نفر کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده پلیس‌راه کشور در ادامه از تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی و کاهش کشته‌های تصادفات در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: مدیریت بر سرعت، برخورد قانونی با رفتارهای پرمخاطره، توقیف خودروی رانندگان متخلف، ضبط گواهینامه رانندگان متخلف، استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات مراقبت الکترونیک اعم از دوربین کنترل سرعت، سامانه مراقبت الکترونیک (GPS) و... و ارتقای فرهنگ ترافیک هموطنان منجر به کاهش 5/7 درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در 4 ماهه اول سال‌جاری شده است.

وی به کاهش 9 نفری میانگین کشته‌های روزانه تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: برابر آمار پزشکی قانونی در سال 1384 به‌طور میانگین در هر روز تعداد 51 نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شدند که با توجه به اقدامات جدی پلیس و سایر سازمان‌های دخیل در امر ترافیک، این رقم در 4 ماهه اول سال‌جاری به 42 نفر کاهش یافت.

سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: به‌منظور استمرار در روند کاهش تصادفات جاده‌ای، رفتارهای پرمخاطره رانندگان در جاده‌های کشور کانون توجه پلیس بوده و به ماموران پلیس‌راه در سراسر کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با تخلفات رانندگان برخورد کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پایان با اشاره به اینکه 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی مربوط به نبستن کمربند سرنشین صندلی عقب و نبود این وسیله ایمنی بوده است به هموطنان توصیه کرد که در سفرهای تابستانی از حرکات مخاطره‌آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری و برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان عقب، از کمربند ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 89435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز