گروه شهری: در گذشته شهر تهران به واسطه نصب بیلبوردهای تبلیغاتی مختلف چهره ای زشت و ناهمگون پیدا کرده بود اما سازمان زیبا سازی در این دوره با هدف تأمین آرامش بصری، درآمد زایی را کنار گذاشته است.

به گزارش همشهری مسعود کرباسیان معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح دیروز در نخستین نمایشگاه دستاوردهای سازمان زیباسازی شهرداری تهران که در محل تالار آبی کاخ نیاوران برگزار شده بود گفت : تمام شهروندان تهرانی باید نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنند احساس تعلق کرده و در اداره آن مشارکت کنند. وی در این باره بهره‌مندی از توان هنرمندان و اساتید دانشگاه را امری ضروری دانست که باید با سرعت و جدیت پیگیری شود.
کرباسیان با اشاره به اجرای طرح جهادی 137 در 19 منطقه شهر تهران تاکنون ، گفت: این هفته طرح جهادی 137 در منطقه 3 اجرا خواهد شد و طی دو هفته آینده شاهد اجرای این طرح در مناطق 8 و 22 نیز خواهیم بود. وی یکی از عمده‌ترین گلایه‌های مطروحه با سامانه 137  را مربوط به انباشتگی زباله در مناطق و ازدیاد جانوران موذی اعلام کرد که تا حدی چشمگیری کاهش یافته است.
کرباسیان با اشاره به فعالیت‌های حوزه خدمات شهری در راستای افزایش تسهیلات رفاهی برای خانواده های تهرانی در سطح پارک های شهر تهران گفت: تا چند ماه پیش خانواده های تهرانی رغبت چندانی برای حضور در پارک‌ها نداشتند اما در حال حاضر با مناسب سازی فضای پارک‌ها و استقرار مهدهای کودک موقت و همچنین نصب تلویزیون‌های شهری در سطح پارک‌ها روزانه شاهد حضور چشمگیر خانواده‌ها در سطح پارک‌ها هستیم.
وی با اشاره به عملکرد موفق سامانه 137 شهرداری به عنوان پل ارتباطی مردم با مدیریت شهری گفت: در نخستین روزهای راه اندازی این سامانه در دی ماه سال گذشته روزانه 120 مورد پیام تلفنی از سوی شهروندان در این سامانه ثبت می‌شد که در حال حاضر این آمار روزانه به 8 هزار پیام رسیده است.
به گفته کرباسیان رویکرد جدی شهرداری تهران حمایت از ورزش بانوان و ارائه تسهیلات لازم برای حضور بانوان تهرانی در پارکهای شهر تهران است لذا  تا پایان امسال دو پارک ویژه بانوان با نام پارک مادر در سطح تهران احداث خواهد شد. همچنین در پارک نشاط، بخش ویژه ای  به نام بهشت مادران به همین امر اختصاص یافته است و به تدریج در سطح سایر پارکهای شهر هم تسری خواهد یافت. وی همچنین تجهیز سوله های بحران به مکان‌هایی برای ورزش بانوان در شرایط عادی را از دیگر اقدامات شهرداری برای کمک به حضور آسان و هرچه بیشتر بانوان در عرصه ورزش اعلام کرد.
کد خبر 8899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز