گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که حدود 55درصد از افرادی که از جریمه های صادره شکایت داشتند از پرداخت جریمه معاف شده‌اند، افزود: 15میلیون برگه جریمه از سامانه اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی حذف شده است.

سردار «اسماعیل احمدی مقدم» فرمانده نیروی انتظامی  در دانشگاه علوم انتظامی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری در بخش راهنمایی و رانندگی و پلیس راه و همچنین اجرای طرح‌های ترافیکی متنوع، آثار خوبی را در جهت کاهش ترافیک در کشور، شاهد هستیم.

وی یادآور شد: در برنامه سوم، میانگین رشد سالانه تصادفات حدود 3/11درصد بود که با توجه به اقدامات انجام شده، به حدود 6درصد کاهش یافت.

مقدم با اعلام 5/0درصد افزایش میانگین رشد سالانه تصادفات در هفت ماهه امسال، اظهار داشت: ادامه اقدامات و اجرای طرح‌های جدیدی که یکی از آنها بکارگیری پلیس افتخاری در راهنمایی و رانندگی است،  موجب تشدید حضور پلیس در راهها می‌شود.

وی با اشاره به بکارگیری پلیس افتخاری از دهه فجر امسال، تصریح کرد: ما عزم خود را جزم کردیم تا سال آینده کشور شاهد کاهش تلفات رانندگی و جاده‌ای باشد.

وی بکارگیری دوربین‌های دیجیتالی و p.d.i برای کاربران پلیس ، صدور گواهینامه و کارت خودرو هوشمند برای رانندگان را یادآور شد و گفت: با اجرای طرح فوق، تخلفات خودروها بر روی کارت خودرو ثبت می‌شود و سپس توسط ماموران پلیس نیز در p.d.i  ثبت خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس کشور، اقدام اخیر باعث از بین رفتن خطای ماموران و اپراتورها در ثبت مشخصات خودروها می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا پایان امسال ساختار جدید در نیروی انتظامی به اجرا درخواهد آمد، تاکید کرد: 50درصد از توان عملیاتی نیرو در حوزه ماموریت افزایش خواهد یافت.

کد خبر 8881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز