همشهری آنلاین: کشتی اقیانوس پیمای ایران - اراک در هرمزگان به آب انداخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، در این مراسم که روز پنج شنبه 29 مرداد برگزار شد، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع دولت نهم و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
 
بازدید احمدی نژاد از کشتی ایران - شهرکرد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که برای به آب اندازی کشتی ایران - اراک به  هرمزگان رفته بود همچنین از کشتی ایران - شهرکرد که 70 در صد ساخت ان تکمیل شده است بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت این کشتی قرار گرفت.

کشتی اقیانوس پیمای ایران - شهرکرد که ساخت بدنه آن تکمیل و موتور و سوپر استراکچر آن نیز نصب گردیده، مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی را سپری کرده و همچون کشتی ایران-اراک پس از تست‌های مورد نیاز وارد آبهای آزاد می‌شود.

کشتی‌های اقیانوس پیما و کانتینربر ایران-اراک و ایران-شهرکرد2 فروند از سه کشتی‌هایی هستند که به سفارش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزاویکو) ساخته شده‌اند.

خرید کشتی از خارج از کشور را ممنوع می‌کنیم

دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان در حاشیه‌ مراسم بهره‌برداری از نخستین کشتی اقیانوس پیمای ایران - اراک اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخلی در این عرصه، خرید کشتی از خارج کشور را ممنوع خواهیم کرد.
 
به گزارش ایسنا، رییس جمهور در جمع خبرنگاران با تشکر از متخصصان داخلی در این ارتباط ادامه داد: به این صنعت‌گران توصیه می‌کنم که این راه را ادامه بدهند و از همه دستگاه‌های کشور نیز می‌خواهم که اگر نیازی به خرید کشتی دارند سفارشات خود را به متخصصان داخلی بدهند و این تجربه‌ خوبی بود و ما می‌توانیم نیازهای خود را در این عرصه در داخل برآورده کنیم.
 
وی با بیان این‌که امیدوارم با تلاش متخصصان و صنعت کاران در این عرصه در آینده‌ نزدیک نیاز کشور در بخش صنعت کشتی‌سازی تامین شود، گفت: ما از این امر حمایت می‌کنیم و حمایت ما از این طریق است که خرید کشتی از خارج را ممنوع کنیم و از دستگاه‌ها می‌خواهیم که نیاز خود را در این عرصه از داخل تامین کنند و در واقع سفارشات خود را به صنعت گران داخل کشور بدهند.
 
رئیس جمهور در پایان گفت: مجموع پیشرفت‌هایی که در بخش کشتی سازی در داخل صورت گرفته، خوب بوده است.

کد خبر 88286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز