همشهری آنلاین: افسران نیروی دریایی و امدادی مالزی روز چهارشنبه برای یافتن بازماندگان و مهار نشت نفت از تانکر نفتی لیبریایی دست به کار شدند.

خبرگزاری آلمان از کوالالامپور گزارش داد، این نفتکش پس از تصادف با ناو باری انگلیسی در تنگه مالاکا طعمه حریق شد.

این دو کشتی سه‌شنبه شب با هم تصادف کردند که منجر به انفجاری عظیم و سرکشیدن شعله‌هایی شد که از شهر ساحلی پورت دیکسون در ایالت جنوبی نگری سمبیلان قابل مشاهده بود.

مازلان عثمان، رییس پلیس پورت دیکسون به پایگاه خبری استار آنلاین گفت، آتش‌نشانان و افسران اداره امداد دریایی همچنان مشغول جستجو برای هشت خدمه گم‌شده تانکر نفتی هستند.

مازلان گفت تانکر نفتی در مجموع 25 خدمه داشت که 23 تن از آنها تبعه چین و دو تن دیگر تایوانی بودند. او گفت خدمه نجات‌یافته در یک قایق نجات چند متر دورتر از کشتی پیدا شدند.

او گفت تا صبح چهارشنبه این تانکر نفتی همچنان در آتش می‌سوخت و در همین حال کشتی انگلیسی فقط متحمل خسارتی اندک شد و به سفرش به سوی سنگاپور ادامه داد.

افسران گفته‌اند تلاش‌های امدادی و پاکسازی‌شان به خاطر شرایط بد دریایی مختل شده است و افزودند مناطق مجاور تانکر پس از وقوع چند انفجار کوچک قرنطینه شده‌اند.

مازلان گفت: "ما به خاطر شدت گرما نمی‌توانستیم به تانکر نزدیک شویم. در واقع می‌شد گرما را از پنج کیلومتری این کشتی آتش‌گرفته حس کرد."

تنگه ملاکا یکی از شلوغ‌ترین راه‌های آبی جهان، هم مرز با مالزی، اندونزی و سنگاپور است.

کد خبر 88161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز