یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین‌: تازه ترین کتاب دکتر محمد رضا سرکارآرانی با عنوان فنآوری برای آموزش از سوی نشر نی به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب که برگردان فارسی آن را دکتر سرکار‌آرانی با مشارکت  علی رضا مقدم انجام داده، حاصل سال‌ها پژوهش وادی حداد و الکساندر دراکسلر است که در آن قابلیتها، پارامترها و چشم اندازهای فناوری برای آموزش را به خوبی پیش چشم خواننده می گشاید.

این کتاب بر اساس تجربه های بین المللی وبه سفارش یونسکو در آکادمی توسعه آموزش آمریکا ، با همکاری تعداد زیادی از اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه انجام شده است.
در کتاب سعی شده است پیچیدگیها و تنگناهای مدرن سازی نظامهای آموزشی را برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو در قرن بیست و یکم ، باتوجه به برنامه های توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش تجزیه و تحلیل کند.

هدف اساسی این کتاب، بررسی تجربه کشورهای مختلف جهان درگسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات د رآموزش به منظور بهبود مستمر آن، کیفی ساختن فرصت‌های یادگیری، به عنوان راه حلی برای رویارویی با چالش تفاضای فزاینده اجتماعی برای آموزش ، بدون افزایش منابع مالی موسسات آموزشی است.

نویسندگان این کتاب کوشیده اند رویکرد‌‌ها و روش‌های موثر تلفیق فناوری با آموزش و یادگیری را با استفاده از مطالعات موردی بسیاری در آموزش بزرگسالان و آموزش عالی تبیین کنند.

کتاب اثری کاربردی است و به کار سیاستگذاران ، مدیران و برنامه ریزان توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات درآموزش ، پژوهشگران و دانشجویان و رشته های فناوری اطلاعات وارتباطات و تکنولوژی آموزشی و... می آید.

از مزیت های مهم این کتاب مترجم آن است که خود دراین زمینه پیش از این آثار تطبیقی چون مقایسه آموزش و پرورش ژاپن با ایران ( انتشارات روزنگار) و نیز برخی کتابهای دیگر دراین موضوع را تدوین وتالیف و انتشار داده است.

دکتر سرکارآرانی که اینک در ژاپن هم درس تکنولوژی آموزشی می دهد  کتاب مدیریت دانش( جست و جو یا تولید دانش و چالش دو دهه اخیر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ژاپن) را نیز ازسوی انتشارات قو به بازار کتاب عرضه کرده است .

کتاب« یادگیری ،راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی»، که با تاکید بر تجربه سه کشور سوئد ، ژاپن و انگلستان تالیف شده است ، دیگر کتاب سرکارآرانی است که از سوی انتشارات منادی تربیت عرضه عمومی شده است .

سرکارآرانی هم اکنون علاوه بر پژوهش‌های تطبیقی در موسسات و دانشگاه‌های معتبر ژاپن سرگرم تدریس در  این مراکزهم هست.

کد خبر 8791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز