گروه اجتماعی: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد

که از این پس، ثبت‌نام مشمولان به خدمت در دانشگاه‌ها، بدون اخذ مجوز اولیه از سازمان وظیفه عمومی صورت گیرد.

سردار زاده‌کمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابراین موضوع، مشمولانی که در سال احضار به خدمت آنها، یعنی در سن 18 سال تمام، موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی به شکل حضوری یا متفرقه شده باشند، می‌توانند بدون اخذ مجوز اولیه از سازمان وظیفه عمومی در دانشگاه ثبت‌نام کنند.

وی مشمولانی را که در سال اعزام (19 سالگی)، موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی به شکل حضوری شده‌اند، از دیگر مشمولانی عنوان کرد که می‌توانند بر اساس این مصوبه، بدون اخذ مجوز اولیه از سازمان وظیفه عمومی در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

زاده کمند افزود: متولدان نیمه دوم 1368 که در سال 87 در مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی به شکل حضوری فارغ‌التحصیل شده و در آزمون دانشگاه در سال 88 نیز پذیرفته شده‌اند، همچنین مشمولانی که دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت بوده و دانشجوی انصرافی واخراجی هم نباشند چنانچه موعد اعزام به خدمت قید شده برای این افراد سپری نشده باشد، نیز مشمول این مصوبه می‌شوند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی، سربازان حین خدمت که تا قبل از فرا رسیدن موعد ثبت‌نام در دانشگاه‌ خدمت آنها به اتمام رسیده، با ارائه گواهینامه از سوی یگان خدمتی به شرط اینکه کارت پایان خدمت آنها در زمان آغاز تحصیل صادر شده باشد، نیز مشمول این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: متعهدان خدمت در آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها با ارائه موافقت از بالاترین مرجع سازمانی خود و همچنین مشمولانی که دارای معافیت موقت پزشکی هستند که در زمان ثبت‌نام دانشگاه اعتبار آن به اتمام نرسیده و دانشجوی انصرافی و اخراجی هم نیستند می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند.

سردار زاده‌کمند ادامه داد: فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد که در مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند و بیش از 6ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آنها در مقطع قبلی نیز نگذشته و یا دارا بودن برگه اعزام بدون غیبت پیش از آنکه تاریخ مندرج اعزام آنها سپری نشده باشد، هم مشمول این مصوبه هستند.

وی مشمولانی که دوره دیپلم را حداکثر تا سن 22 سالگی تمام و یا پیش دانشگاهی را حداکثر تا سن 24 سالگی به شکل حضوری در سال 88 به پایان رسانده‌ باشند را از دیگر مشمولانی عنوان کرد که می‌توانند از مصوبه ثبت‌نام در دانشگاه‌ها بدون نیاز به اخذ مجوز اولیه از سازمان وظیفه عمومی استفاده کنند.

کد خبر 87503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز