دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید ایران برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی صبح دیروز، تهران را به مقصد استانبول ترک کردند.

تیم ملی ایران برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل تیم بوسنی ساعت 7 صبح دیروز از تهران راهی استانبول شد تا از این شهر راهی سارایوو شود. تیم ملی ساعت 23:15 چهارشنبه‌شب در دیداری دوستانه مقابل بوسنی قرار می‌گیرد. تیم امید نیز برای شرکت در تورنمنت اوکراین به کیف پایتخت اوکراین سفر خواهد کرد. ملی‌پوشان امید فردا اولین بازی خود را مقابل اوکراین برگزار می‌کنند.

لژیونرها، امروز در جمع دیگر ملی‌پوشان

چهار جلسه تمرین در سارایوو و بازگشت به تهران در بامداد جمعه؛ این برنامه تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان است که پس از ناکامی در راهیابی به رقابت‌های جام جهانی قصد ندارد فرصت درخشش در جام ملت‌های آسیا را از دست بدهد. هرچند که خیلی‌ها معتقدند تیم ملی با رویه‌ای که در پیش گرفته است در جام ملت‌های آسیا نیز به مشکل برخورد می‌کند. اعضای تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دیداری دوستانه برابر بوسنی صبح دیروز عازم سارایوو شدند.

ملی‌پوشان روز گذشته ساعت 8 و 55 دقیقه وارد فرودگاه استانبول شده و در فاصله کمتر از 2 ساعت  راهی سارایوو شدند. ملی‌پوشان پس از پروازی 55 دقیقه‌ای وارد فرودگاه بوسنی شدند. ملی‌پوشان به محض ورود به بوسنی در هتل «هانگاریا دلوکس» اسقرار یافتند و ساعت 18 دیروز، نخستین جلسه‌ تمرینی خود را برگزار کردند.

امروز دوشنبه نیز تیم ملی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در کمپ تیم‌های ملی بوسنی تمرین خواهد کرد. تمرین صبح ساعت 10 و 30 دقیقه صبح و تمرین بعدازظهر ساعت 18 خواهد بود. ساعت 18 سه‌شنبه، ملی‌پوشان در ورزشگاه محل برگزاری بازی آخرین جلسه‌ تمرین خود را در سارایوو برگزار خواهند کرد. دیدار تیم ملی ایران برابر بوسنی چهارشنبه ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.

پس از این بازی روز پنجشنبه ساعت 14 و 55 دقیقه به وقت محلی، ملی‌پوشان سارایوو را به مقصد استانبول ترک خواهند کرد و ساعت 17 و 45 دقیقه به ترکیه خواهند رسید. پس از چند ساعت حضور در فرودگاه استانبول بازیکنان تیم ملی ساعت 21 و 10 دقیقه استانبول را به مقصد تهران ترک خواهند کرد و ساعت یک و 40 دقیقه بامداد روز جمعه‌ هفته‌ جاری به تهران خواهند رسید.

مهرزاد معدنچی، مسعود شجاعی و جواد نکونام امروز (دوشنبه) ساعت 14 و 40 دقیقه از اتریش وارد بوسنی می‌شوند تا در کنار سایر بازیکنان خود را برای دیدار برابر بوسنی آماده کنند.

قطبی: باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم

افشین قطبی که عده‌ای اعتقاد دارند از بازی با تیم‌های بزرگ واهمه دارد و علاقه‌ای به تجربه شکست حتی در دیدارهای تدارکاتی هم ندارد تا مبادا تحت فشار قرار گیرد در تازه‌ترین واکنش خود سعی کرده است این گمانه‌ها را رد کند. او گفت: «معتقدم برای به وجود آمدن شرایط خوب تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ دیدار دوستانه برگزار کرد.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: «باید با تیم‌های بزرگ دیدار دوستانه برگزار کنیم. متاسفانه در فوتبال ایران این طور است که همه روی نتیجه تمرکز می‌کنند. در حالی که من می‌خواهم این تمرکز به روش بازی تغییر کند. باید به بازیکنان فرصت دهیم تا در بازی‌های بزرگ توانایی‌های خود را نشان دهند. بازیکنان ایران اینطور هستند که در بازی‌های سطح بالا، می‌توانند انگیزه‌ خود را بهتر نشان دهند.» وی درباره‌ بازی‌های لیگ‌برتر در هفته‌ نخست گفت: «پس از تماشای بازی‌ها، هادی نوروزی، مجتبی زارعی و حسن اشجاری را به تیم اضافه کردیم. برای اینکه به تیم امید هم کمکی کرده باشیم، اجازه دادیم احسان حاج‌صفی هم همراه این تیم به اوکراین برود.

متاسفانه خیلی دیر به ما اعلام کردند که خلعتبری برای دادن آزمایش پزشکی به اروپا رفته است. من معتقدم که هیچ بازیکن ملی نباید در باشگاهی آزمایش بدهد و باید از بازی‌های ملی برای نشان‌دادن توانایی‌های خود استفاده کند. این موضوعی است که من به آن اعتقاد دارم. ضمن اینکه دادن یک آزمایش پزشکی چند ساعت بیشتر زمان نمی‌برد. نباید یک بازیکن به خاطر یک آزمایش پزشکی یک بازی تیم ملی را از دست بدهد. ما باید تلاش کنیم که به تیم ملی کشورمان شخصیت بدهیم. بازیکنان فوتبال ایران این مزیت را دارند که در بهترین‌تیم‌های دنیا بازی کنند و ما هم نمی‌خواهیم از حضور آنها در این لیگ‌ها جلوگیری کنیم. اما، باید بدانیم که تیم ملی شخصیت دارد.»

قطبی درباره‌ بازی روز چهارشنبه‌ تیم ملی برابر بوسنی گفت: «بازی بسیار سختی خواهد بود و می‌تواند آزمایش بسیار خوبی برای بازیکنان باشد. ما با تمام توان در این دیدار حاضر می‌شویم. همانطور که گفتم باید برای رویارویی با تیم‌های بزرگ شجاع باشیم. این بازی می‌تواند فشار خوبی را به تیم ملی وارد کند و آن زمان است که ما می‌توانیم انتظار یک بازی خوب از تیم ملی داشته باشیم.»

پورحیدری، گزینه اصلی سرپرستی تیم ملی

موضوع سرپرستی منصور پورحیدری در تیم ملی جدی شده و احتمالا همه‌کاره کادر فنی تیم پاس همدان تا اواخر همین هفته به کادر فنی تیم ملی معرفی می‌شود. پورحیدری اصلی‌ترین گزینه سرپرستی تیم ملی است. روابط خوب وی با افشین قطبی و رضایت فدراسیون از عملکرد مدیر فنی پاس در مدت زمان حضورش در تیم ملی، سبب شده که از پورحیدری به عنوان سرپرست آینده تیم ملی یاد شود.

خود پورحیدری نیز تمایل دارد در خدمت تیم ملی باشد ولی گفته می‌شود اولیایی مخالف جدایی او از پاس همدان است. البته به نظر می‌رسد که این مشکل نیز به زودی و در نشست اولیایی با کفاشیان در فدراسیون فوتبال برطرف خواهد شد.

کد خبر 87443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز