چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: صدور پایان‌کار، مشروط به ارائه نمای مناسب برای ساختمان شد.

به گفته مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، از امسال مقرر شده است درصورتی که نمای ساختمان با چارچوب‌های تعریف شده برای آن مطابقت نداشته باشد، پایان‌کار صادر نشود.

سید صباح الدین متقی، دیروز در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه معماری و طراحی تأکید کرد: هویت یک کشور مسئله‌ای است که مردم آن کشور به آن افتخار می‌کنند و خوشبختانه در تهران و در دوره جدید مدیریت شهری این امر ملاک عمل قرار گرفته است.

متقی خاطر نشان کرد: متأسفانه در کشور و در زمینه معماری شاهد تکروی هستیم و این امر موجب کاهش موفقیت در سطح کلان این موضوع شده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: از امسال مقرر شده است درصورتی که نمای ساختمان با چارچوب‌های تعریف شده برای آن مطابقت نداشته باشد، پایان کار صادر نشود.

همچنین در این مراسم، غفرانی، قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز گفت: در تهران فضای شهری دارای هویت نداریم و این موضوع زندگی شهری را تهدید می‌کند.

غفرانی خاطر نشان کرد: درکمترجای دنیا بنا‌های شهری به‌عنوان سرمایه‌های ماندگار به این راحتی که در کشور ما مشاهده می‌شود، تخریب می‌شوند. وی به همین دلیل خواستار توجه ویژه مهندسان و متخصصان شهرسازی به فضاهای شهری شد.

کد خبر 87159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز