گروه اقتصادی: اتاق بازرگانی تهران رسما خواستار ابطال واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به‌دلیل تعارض با سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی شد.

اعتراض بخش خصوصی در مورد واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) سرانجام به نشست رسمی ‌نمایندگان بخش خصوصی رسید و طی آن اعضای اتاق بازرگانی ضمن اعتراض به شیوه واگذاری نمایشگاه و تخلف از ابلاغیه اصل 44، خواستار ابطال این واگذاری شدند.

براساس مصوبه هیات وزیران، قرار بود شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌صورت مزایده واگذار شود. این درحالی است که سازمان خصوصی‌سازی با وجود اقدامات و پیگیری‌های قبلی، بدون اطلاع وزارت بازرگانی‌، براساس قراردادی که با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرده، نسبت به واگذاری شرکت نمایشگاه‌ها به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) اقدام و فقط رونوشت نامه را به اطلاع وزارت بازرگانی رسانده است.

این واگذاری که بابت رد دیون و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، تنها اعتراض رؤسای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون را به‌دنبال نداشته که مورد اعتراض رسمی‌وزارت بازرگانی نیز قرار گرفته است.

در بیست‌وششمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، نمایندگان بخش خصوصی، خواستار ابطال این واگذاری شدند و تاکید کردند که این واگذاری برخلاف اصل 44 صورت گرفته است. اعضای اتاق بازرگانی تصمیم گرفتند کمیته‌ای به‌منظور پیگیری این موضوع تشکیل دهند تا با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی شرایط برای خرید این نمایشگاه به وسیله اتاق تهران فراهم شود.

محسن مهرعلیزاده، محمد مهدی راسخ، احمد پورفلاح، محمدرضا جابرانصاری، مسعود خوانساری، سید حمید حسینی، محمدرضا سماک، احمد ترک نژاد، مسعود دانشمند، شجاع‌الدین بازرگانی و اسدالله عسگراولادی اعضای این کمیته هستند.

اعتراض رئیس اتاق تهران

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران  گفت: براساس ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی، مقرر شده بود که نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شود. در بحث‌های بعدی نیز به این نتیجه رسیدیم که اتاق بازرگانی بهترین گزینه برای این واگذاری است.

در همین راستا اتاق تعاون نیز آمادگی خود را برای خرید اعلام کرد. اما ناگهان اقدام نامناسب دولت را در این باره مشاهده کردیم. یحیی آل اسحاق افزود: بحث اصلی این است که سازمان خصوصی‌سازی به وظیفه‌اش عمل نکرده و عمل خطایی را مرتکب شده است.

کد خبر 87146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز