چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: مراسم ترحیم محسن روح‌الامینی که هفته پیش خبر درگذشت او در بازداشتگاه اعلام شده بود، دیروز در منزل محسن رضایی برگزار شد.

در این مراسم که شماری از چهره‌های سیاسی حضور یافتند حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

در این حال جمعی از چهره‌های علمی کشور از جمله علی اکبر ولایتی، علی اصغر محمدی و جمعی از استادان دانشگاه در نامه‌های جداگانه به عبدالحسین روح‌الامینی، رئیس سابق انستیتو پاستور، درگذشت غم انگیز فرزندش را به وی تسلیت گفتند.

همچنین جمعی از همکاران روح‌الامینی در دانشکده داروسازی اصفهان در نامه تسلیت خود به وی آورده اند: همکار متعهد و داغدار جناب آقای دکتر عبدالحسین روح‌الامینی، مراتب عمیق همدردی خود را با عروج جانسوز فرزند دلبندتان اعلام داشته واز خداوند منان برای شما که همواره در کسوت یک استاد دانشگاه مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن بوده و خانواده محترمتان، صبر جمیل خواهانیم. برای ما که همگی در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های آن به‌خصوص دفاع مقدس حاضر بوده ایم، بسیار بهت آور و جانکاه است که شاهد پرپر شدن محسن عزیز باشیم.

امید است با ژرف اندیشی مقامات دلسوز نظام، تدابیری اتخاذ شود که ضمن بررسی و رسیدگی به این موضوع، از این پس شاهد حوادثی چنین غمبار نباشیم. انجمن اسلامی دانش آموختگان انگلستان نیز در پیامی به روح‌الامینی تسلیت گفته است.

از سوی دیگر، دکترعبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن در گفت‌وگویی با شبکه پرس تی وی شرکت کرد. او گفت: این بچه سؤال داشت و قانع کردن این بچه‌ها هم کار سختی است؛ یعنی ما باید مسیرهایمان را اصلاح کنیم. ما باید با تدبیری بتوانیم امثال محسن‌ها را قانع کنیم و دریابیم. جواب سؤالات آنها این نیست.

این روند‌هایی است که جدا باید اصلاح شود. محسن 25 سال داشت و در این سال‌های کوتاه یک ربع قرن عمر خود پسری بود که شاید الان که در مصیبت فقدانش عزادار هستیم، تازه در حال مرور ویژگی‌ها و برجستگی‌هایش هستیم. او پسر خالصی بود و تعلقی به دنیا نداشت و خیلی مهربان بود. هیچ حق‌الناسی بر گردن او نبود و همیشه کنجکاوانه در جست‌وجوی حقیقت بود. البته قانع کردن او همیشه کار بسیار سختی بود؛ مثل بسیاری از بچه‌های نسل جدید ما که از ما جلوتر هستند.

آنها با توجه به آنچه ما در زمان انقلاب و این 30ساله انجام دادیم، خیلی از ما جلوتر هستند. وی افزود: محسن به دقت گوش می‌داد و پیگیر بود ولی این صداقت، خلوص، نجابت و مهربانی و عطوفتش باعث نمی‌شد که بی‌تفاوت باشد؛ برای همین هم در برابر بسیاری از پرسش‌هایی که مطرح می‌شد قانع کردن او بسیار سخت بود. او به جواب‌های کلیشه‌ای که ما بعضا برای اقناع جوان هایمان بسنده می‌کنیم، کفایت نمی‌کرد.

دکتر روح‌الامینی افزود: محسن خیلی با بی‌صداقتی مشکل داشت. با دورویی مشکل داشت. صاف و زلال بود و شاید این زلال بودن، شفافیت و خلوصش و این مظلومیتش در این حادثه اخیر، باعث شده که عواطف به سمت او بیشتر سوق پیدا بکند.  وی اظهار داشت: ولی او در جست‌وجوی حقیقت بود و دغدغه داشت. در این بده‌بستان‌های مرسوم سیاسی هم خیلی از بی‌صداقتی منزجر بود؛

از دورویی، از نفاق، از چیز دیگری بودن و چیز دیگری جلوه دادن. به این مسائل اخیر هم نگاه می‌کرد و اعتراض داشت، ولی آشوبگر نبود. 

روح‌الامینی در ادامه عنوان کرد: آبرویی ما نداریم و هر چه داریم فدای نظام، فدای انقلاب، فدای مردم، فدای امام، شهدا، اصلا ما قابل مقایسه نیستیم، هیچی نیستیم، محسن ما و همه چیز ما فدای اینها  ولی بالاخره نمی‌شود اینجوری اداره کرد. نمی‌شود اینگونه دنبال کرد. اینگونه صورت مسائل را پاک کنیم. ساده‌ترین راه حل مسئله هم حذف صورت مسئله است. محسن ما رفت و بر نمی‌گردد ولی محسن‌های مردم را باید دریافت.

روح‌الامینی تاکید کرد: من به‌طور جدی از مظلومیت او (دفاع) و از پایمال شدن خون او جلوگیری خواهم کرد. پیگیری خواهم کرد. اما مسیر من متفاوت خواهد بود. مسیر من، مسیری قانونی است. یک مسیر عقلایی است، ان‌شاءالله خداوند این صبر را به ما داده، این استقامت را داده است. در چارچوب ارزش‌هایی که به آنها معتقدیم، در چارچوب نظامی که به آن معتقدیم و در چارچوب قانون.  

کد خبر 86617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز