سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: فقط اعزام معلومات و رجبی به مسابقات جهانی قطعی است

مشکلات فدراسیون جودو در برنامه‌ریزی‌ها و اعزام تیم‌ها به مسابقات در شرایطی است که ابهام‌های زیادی در مورد اعضای تیم‌های ملی بعد از اینکه شایعاتی در مورد جابه‌جایی بازیکنان تیم ملی و جعلی بودن نام جودوکاران تیم ملی مطرح شده است. در چنین شرایطی اما درگیری در تیم ملی جودو به حاشیه‌های فدراسیون افزوده شده است.

محمود میران، سرمربی تیم ملی جودو بزرگسالان اعتقاد دارد بی‌نظمی در اردوها، فحاشی و انجام حرکات غیرورزشی دلیل اصلی اخراج دو جودوکار از اردوهای تیم ملی بوده اما در عین حال این فرصت در اختیار آنها قرار دارد که با اصلاح خود تا پایان سال امکان حضور در اردوهای سال بعد را پیدا کنند.  وی اظهار کرد: «دلیل اخراج علی چالاک جودوکار 60- کیلوگرم تیم ملی بی‌نظمی در اردو و  توهین به سرپرست اردوی تیم ملی است.

با وجود آنکه چندین بار تذکرهای لازم را به او داده بودم اما وی به این تذکرها توجهی نکرد و حتی زمانی که در مسابقات آسیایی برابر عربستان متحمل شکست شد و یکی از پیشکسوتان جودو که مربی وی است او را از باشگاه اخراج کرد، به چالاک گفتم تیم ملی خانه توست و می‌توانی تمریناتت را ادامه دهی.» وی افزود: «من تحمل بی‌نظمی را ندارم زیرا بی‌نظمی نتیجه منفی‌ای روی عملکرد سایرین نیز خواهد گذاشت به همین دلیل چالاک از اردوی تیم ملی اخراج شد.»

دلایل اخراج ذکریا

کاپیتان اسبق تیم ملی جودو درباره دلایل اخراج محسن ذکریا جودوکار 66- کیلوگرم
 تیم ملی تصریح کرد: «در مسابقات انتخابی دانشجویان این جودوکار پس از شکست در مسابقه به داوران توهین کرد، حرکات غیرورزشی انجام داد و بی‌نظمی زیادی داشت.

وی حتی عنوان کرده بود از جودو خداحافظی می‌کند. من نیز به دلایلی که بیان کردم این جودوکاران را تا پایان سال 88 از اردوها اخراج کردم و هرگز قصد نداشتم این خبر رسانه‌ای شود. پس از آنکه خودشان مسائلی را مطرح کردند من نیز چاره‌ای ندیدم که خبر اخراج آنها رسما اعلام شود.»  میران در ادامه این گفت‌وگو درخصوص آخرین وضعیت آمادگی تیم ملی اعزامی به بازی‌های هنرهای رزمی تایلند خاطرنشان کرد: «سانحه سقوط هواپیما و اتفاق ناخوشایندی که برای مسافران و اعضای تیم ملی جودو نوجوانان رخ داد، ضایعه‌ای دردناک و شوک بزرگی برای همه بود. می‌توانم بگویم این مسئله باعث شد تمرینات تیم ملی و انگیزه کار تحت‌تاثیر قرار بگیرد ولی به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه‌ای دارد که باید انجام دهد.»

مسافران تایلند

وی تصریح کرد: «وحید سرلک، وحید بنا،علی معلومات و مهران جلالی چهار ملی‌پوش اعزامی به مسابقات تایلند هستند و احساس می‌کنم هر چهار نفر قابلیت کسب مدال دارند. ما تمرینات خوبی را در اردوی بلاروس پشت سر گذاشتیم. گرچه پس از بازگشت از این اردو اتفاق ناخوشایندی که رخ داد همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد. وحید بنا برادرش را که  عضو تیم ملی نوجوانان بود به دلیل سقوط هواپیما از دست داد و هفته آینده باید در مسابقات تایلند به روی تاتامی برود آیا مسابقه در این شرایط دشوار نیست؟

میران با اشاره به اینکه به فاصله دو هفته مانده به اعزام تیم ملی بزرگسالان به رقابت‌های چین تایپه تیمی ناآماده را تحویل گرفت، تصریح کرد: «پس از مسابقات آسیایی و شرایطی که در تیم ملی حاکم بود و همه از آن اطلاع دارند تنها توانستیم یک مدال برنز کسب کنیم اما رسانه‌ها نوشتند اولین شکست میران در مربیگری تیم ملی.

در حال حاضر مسابقات آسیایی هنرهای رزمی تایلند در پیش است و اتفاقی که رخ داد 10 روز نه تنها جودو بلکه تمامی ورزش ایران را تحت‌الشعاع قرار داد و حتما خواهند نوشت شکست دوم میران در تایلند. پس از آن نیز مسابقات جهانی را در پیش داریم که همه تیم‌ها با برنامه مشخص و سرمایه‌گذاری قابل توجه در آن حضور دارند و می‌توان از نوع نگاه موجود نتیجه گرفت که می گویند؛ سومین شکست برای میران. با تمامی این اوضاع هرگز به این حرف‌ها گوش نخواهم داد. زیرا هدف موفقیت در بازی‌های آسیایی چین، جهانی 2011 و المپیک 2012 است.»

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی جودو تاکید کرد: «اجرای یک برنامه حداقل 4 سال نیازمند زمان است و من نیز به تمامی مطبوعات و اهالی رسانه احترام می‌گذارم و حتی در نخستین روزهای پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی اهالی رسانه را به جلسه‌ای دعوت کردم. من از انتقادات سازنده استفاده می‌کنم ولی به انتقادهای مخرب توجهی نمی کنم.»

کد خبر 86422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز