دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

محمدحسین صفار هرندی استعفانامه‌ خود را به رئیس‌جمهوری اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی تکذیب خبر برکناری صفار هرندی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم از سوی معاونت اطلاع‌رسانی این دولت، محمدحسین صفار هرندی با صدور نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از سمت خود استعفا و اعلام کرد که دیگر در این وزارتخانه حضور نخواهد یافت.

در متن استعفانامه‌ محمدحسین صفار هرندی آمده است: در پی ابلاغ شفاهی حکم جنابعالی مبنی بر برکناری اینجانب و معرفی سرپرست وزارتخانه که خبر آن روی شبکه‌ ویژه‌ خبری دولت و دیگر سایت‌های اطلاع‌رسانی منعکس شد، خرسند شدم که شانه‌های ضعیفم از زیر بار مسئولیت سنگین این امانت بزرگ رها شده است؛

اما گویا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف این حکم شد. اکنون با تأسف از قضایای اخیر که موجب وهن دولت محترم شد، بی‌اعتنا به اخبار حاشیه‌ای، ابلاغ نخست را جدی گرفته و خود را فارغ از مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم و از فردا در وزارتخانه حضور نخواهم یافت.

با این همه در برابر این تقدیر که در 8 روز باقیمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروی این بنده‌ کوچک خدا و سرباز ولایت امر، به قدر یک عدد بهره گرفته شود، تسلیم و راضی‌ام.

یکشنبه، در پی انتشار خبر برکناری محمدحسین صفار هرندی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی خواجه‌پیری با تأیید انتصاب خود به سمت سرپرستی این وزارتخانه، به ایسنا گفت: این حکم به تازگی به من ابلاغ شده و تا معرفی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این سمت فعالیت می‌کنم. درهمین حال معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری خبر داد که استعفای صفارهرندی از سوی محمود احمدی‌نژاد پذیرفته نشده است.

کد خبر 86406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز