دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: رومن آبراموویچ شنبه درحالی با جان‌تری ملاقات کرد که باشگاه چلسی معتقد است تمایل ظاهری کاپیتان‌شان برای انتقال به منچسترسیتی بیشتر یک بلوف است.

میلیاردر روسی هفته گذشته پیشنهاد جدید سیتی را که بیش از 30 میلیون پوند بود، رد کرد و به تری گفته که این پیشنهاد موجب نمی‌شود حقوق او را دو برابر کند و به هفته‌ای 250 هزار پوند برساند.

هرچند آبراموویچ حاضر است جان‌تری را به پردرآمدترین بازیکن استمفوردبریج تبدیل کند، ولی نمی‌خواهد از رقم 150 هزار پوند در هفته که تابستان گذشته برای فرانک لمپارد تعیین شد، فراتر برود.

از سوی دیگر، خبر می‌رسد که تری اجازه می‌خواهد تا به طور شفاف با منچسترسیتی درباره برنامه‌های این باشگاه صحبت کند، هرچند چلسی این موضوع را تکذیب می‌کند. تا اینجا مذاکرات پشت‌پرده قابل توجهی انجام شده و ملی‌پوش انگلیسی از کریس ناتانیل، واسطه فوتبالی خواسته تا به او در این مذاکرات کمک کند.

 ناتانیل درحال حاضر نماینده روبینیو، پردرآمدترین بازیکن سیتی و میکا ریچاردز، مدافع این تیم است. او پیش از این، قرارداد پرسودی را برای انتشار کتاب تری فراهم کرده، با ریوفردیناند همکاری می‌کند و واسطه گروه نیجریه‌ای بود که تلاش نافرجامی برای خرید باشگاه نیوکاسل داشت.

مشاوران تری می‌گویند که پس از آشکارشدن پیشنهاد سیتی، چلسی با تاخیر زیادی با او تماس گرفته و همین دلیل ناراحتی اوست. علاوه بر این، او مجبور شده برای ملاقات با آبراموویچ یک هفته منتظر بماند و به دلایل فوق، احتمال انتقال او به سیتی را منتفی نمی‌دانند.

 اگر تری تصمیم بگیرد که دلارهای شیخ منصور را به وفاداری مشهورش به چلسی ترجیح دهد، باشگاه لندنی او را مجبور خواهد کرد که برای جدایی رسما تقاضا بدهد تا مشخص شود که خود بازیکن عامل اصلی این انتقال بوده است.

امیدواری منچسترسیتی

منچسترسیتی هم اطمینان دارد که پیش از شروع فصل جدید، تری بازیکن آنها خواهد بود. کاپیتان انگلیس بخشی از تعطیلات اخیر را در دبی و همراه مارک هیوز گذراند و سرمربی منچسترسیتی معتقد است که تری از ناکامی چلسی در خرید بازیکنان بزرگ و مشورت نکردن با  او  قبل از انتخاب آنچلوتی ناراحت است.

وقتی منچسترسیتی اولین پیشنهاد نافرجامش برای خرید تری را در ماه ژانویه ارائه کرد، آرون لینکلن، مدیربرنامه‌های او در‌حال مذاکره برای انتقال وین بریج به این تیم بود.  در آن دوران، تری نارضایتی‌اش از روش تمرینات اسکولاری، سرمربی وقت چلسی را ابراز کرده بود و این پیغام که تری خواهان جدایی است به منچسترسیتی هم رسیده بود.

هیوز در بازار به دنبال دو مدافع میانی است و معتقد است تری نه تنها می‌تواند دفاع تیمش را تقویت کند، بلکه قدرت فرماندهی درون زمینش یکی از نقاط ضعف اساسی تیم را پوشش می‌دهد و از سوی دیگر انتظار مالکان باشگاه برای خرید یک ستاره بزرگ برآورده می‌شود. برخی بر این باورند که تصمیم روز جمعه سیتی در چشم‌پوشی از پیشنهاد خرید اتوئو بیشتر به خاطر این بوده که آنها باور دارند که تری قصد جدایی از چلسی را دارد.

چلسی اما معتقد است که تری می‌خواهد با استفاده از پیشنهاد سیتی، موقعیت‌ مالی و جایگاهش را در استمفوردبریج بهتر کند و این مدافع 29 ساله واقعا قصد جدایی ندارد. برای جان تری که نماد وفاداری به چلسی است، خیلی دشوار خواهد بود که عامل اصلی جدایی از این باشگاه نام بگیرد. ماه فوریه، تری درباره پیشنهاد اولیه سیتی گفته بود: «چلسی از روی احترام برایم توضیح داد که چه اتفاقی افتاده.

از واکنش آنها خوشحالم چرا‌که من هم چنین تصمیمی می‌گرفتم. بارها گفته‌ام که می‌خواهم فوتبالم را در باشگاهی به پایان برسانم که به آن عشق می‌و‌رزم و هیچ دلیلی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد.»

هرچند تری در این فصل مصدومیت‌های زیادی داشته، ولی چلسی همچنان اصرار می‌کند که او به هیچ قیمتی فروشی نیست. با این وجود باشگاه در مذاکرات سال 2007 که منجر به تمدید پنج ساله قرارداد شد، هوشمندی نشان داد. هنگام مذاکرات، تری خواهان قراردادی 10 ساله و بندی بود که طبق آن به او تضمین بدهد در دوران قرارداد، پردرآمدترین بازیکن باشگاه باشد. این مدافع همچنین به دنبال گزینه‌ای بود که در پایان دوران بازیگری، سرمربی چلسی شود.

کد خبر 85374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز