بسیاری از کوچه‌ها وخیابان‌های شهرتهران به‌واسطه برخی ویژگی‌ها مانند قدمت یا داشتن اسامی خاص به پاتوق‌های گردشگری تبدیل شده‌اند،اما برخی کوچه‌ها ومعابر هم نه تاریخی هستند ونه اسم وپسوند خاصی دارند،اما به‌دلیل شکل ظاهری‌شان برای مردم خاص و جذاب‌ شده‌اند.نمونه‌اش هم همین کوچه‌های چتری و بادبادکی هستند.

کوچه نسیم

همشهری - سعیده مرادی: در شهر تهران کوچه‌هایی وجود دارد که با انبوهی از چترها و بادبادک‌های رنگی مسقف شده‌ و رنگ و لعاب متفاوتی به‌خود گرفته‌اند. این کوچه‌ها انتخاب خوبی برای گرفتن عکس‌های سلفی و یادگاری هستند.

کوچه مهرناز

در گذشته‌های دور این معبر به پارکینگ موتورسوارها معروف بود اما ازسال ۱۳۹۵ شمسی با اجرای طرح چترهای رنگی در آن به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل و آرامش به آن هدیه شد.

ثبت لحظه‌های خاص

سقف کوچه مهرناز، مملو از چترهای الوان و در ابعاد بزرگ و کوچک است. این چترها به‌دلیل داشتن رنگ‌های مختلف و متنوع و شاد، توانسته محیطی چشم‌نواز برای رهگذران فراهم کند و فضایی مناسب برای ثبت عکس‌های ماندگار باشد؛ کوچه‌ای که بیشتر مغازه‌های داخلش، کتابفروشی و انتشاراتی‌اند و همچنین در آن چند کافه و رستوران هم برای میزبانی از مراجعان و گردشگران راه‌اندازی شده است.

نشانی: ضلع جنوب غربی خیابان انقلاب، بین خیابان جمالزاده و میدان انقلاب

منطقه: ۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: انقلاب

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: انقلاب

امکانات رفاهی: کافه، رستوران

پارکینگ: ندارد

جاذبه‌های نزدیک: موزه جانورشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه تهران، موزه زمین‌شناسی دانشگاه تهران

برای گرفتن عکس زیر چترها و بادبادک‌های رنگی کجا برویم؟ | رقص بابدبادک ها و چترها در کوچه ها

کوچه تمدن

جزو نخستین کوچه‌های تزئین‌شده تهران است که در راسته بازار چرم‌فروشان قرار دارد؛ کوچه‌ای با چترهای رنگین‌کمانی و کفپوش و دیوارهایی با سنگ‌های رنگارنگ که پاتوق خاص گردشگری است.

کوچه‌ای با جذابیت‌های خاص

کوچه تمدن جذابیت‌های بصری بسیاری دارد. سر کوچه فردی با چای قند پهلو از مهمانان پذیرایی می‌کند. باجه زردرنگ تلفن و تندیس مردی در حال صحبت‌کردن درون باجه، برای خیلی‌ها خاطره‌انگیز است. فولکس‌واگن آبی رنگ پارک شده در وسط کوچه هم به جذابیت اینجا افزوده است. دوچرخه‌ و ساعتی که به دیوار آویزان شده هم زیبایی خود را دارد. با ورود به این کوچه می‌توانید با پروانه‌ای با بال‌های گشوده، عکس بگیرید.

نشانی: خیابان فردوسی، به سمت چهارراه استانبول، کوچه تمدن

منطقه: ۱۲

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: فردوسی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: فردوسی

امکانات رفاهی: کافه، چایخانه، فضا برای نشستن

پارکینگ: ندارد

جاذبه‌های دیدنی اطراف: بازار چرم‌فروشی‌ها، خیابان لاله‌زار، تئاتر شهر، تالار رودکی

برای گرفتن عکس زیر چترها و بادبادک‌های رنگی کجا برویم؟ | رقص بابدبادک ها و چترها در کوچه ها

کوچه مهرگان

کوچه‌ای بن‌بست در محله نازی‌آباد است که در زمره کوچک‌ترین کوچه‌های چتری تهران قرار دارد. طرح چترهای معلق کوچه مهرگان ایده کسبه این محله بوده و با تلاش آنها این کوچه مقصد جذاب و رنگارنگ شده است.

کوچه‌ای با امکانات بسیار

کوچه مهرگان در کنار چترهای معلق و زیبایش، دیوارهای رنگی دارد که به زیبایی کوچه افزوده است و این امکان را برای علاقه‌مندان به عکاسی فراهم کرده تا با حضور در اینجا عکس‌های زیبا بگیرند. همچنین داخل این کوچه یک مجتمع تجاری به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید جنوب تهران قرار دارد که با داشتن امکانات زیادی مانند سالن‌های سینما، شهربازی، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌های مختلف باعث شده تا گردشگران هنگام حضور در این کوچه خسته نشوند.

نشانی: خیابان شهید رجایی، خیابان اکبر مشهدی، نرسیده به میدان بازار دوم، کوچه مهرگان

منطقه: ۱۶

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: علی‌آباد

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهید بخارایی

امکانات رفاهی: کافه، رستوران، فضا برای نشستن

پارکینگ: دارد

جاذبه‌های نزدیک: بازار ماهی بعثت، بوستان ولایت

برای گرفتن عکس زیر چترها و بادبادک‌های رنگی کجا برویم؟ | رقص بابدبادک ها و چترها در کوچه ها

کوچه نسیم

نخستین معبر کشور است که در آن بادبادک‌های رنگی را به پرواز درآورده‌اند. کوچه ۵۰ متری که تا قبل پرواز بادبادک‌های رنگی، امنیت لازم برای عبور و مرور نداشت، اما امروز به یک آتلیه تبدیل شده و روزانه صدها نفر در آن عکس یادگاری می‌گیرند.

رقص بادبادک‌ها در میان نسیم

در کوچه نسیم۵۶۰ بادبادک وجود دارد و این بادبادک‌ها اقتباسی از نمونه‌های مشابه در کشورهای خارجی است البته با این تفاوت که بادبادک‌های نصب‌شده در کوچه نسیم قابلیت «نور در شب» را دارند و جالب‌تر اینکه انعکاس رنگ آنها روی زمین قابل مشاهده نیست. این کوچه که کمی پایین‌تر از بیمارستان‌های محب‌ مهر و شهید هاشمی‌نژاد قرار دارد، ‌می‌تواند مقصدی برای گذران اوقات انتظار مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی باشد تا با قدم‌زدن در این کوچه حال دلشان را هم بهتر کنند.

نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ونک، کوچه نسیم

منطقه: ۳

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بلوار کاشان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میرداماد

امکانات رفاهی: کافه، رستوران، مرکز خرید، فضای نشستن، بوفه، شهربازی، آمفی‌تئاتر روباز، سرویس بهداشتی

پارکینگ: دارد

جاذبه‌های نزدیک: بوستان آب و آتش، بلوار میرداماد، پل طبیعت

برای گرفتن عکس زیر چترها و بادبادک‌های رنگی کجا برویم؟ | رقص بابدبادک ها و چترها در کوچه ها

کد خبر 853112
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha