طی مراسمی، 3 پروژه حمل‌ونقل شهری، با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد

در این مراسم ضمن گشایش 4 مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو‌های سنگین، سامانه بلیت الکترونیک به بهره‌برداری می‌رسد و 25 دستگاه اتوبوس تندروی جدید نیز وارد خطوط اتوبوس‌تندرو می‌شود.

براساس این گزارش، مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در بزرگراه بعثت در ضلع شمالی پایانه جنوب، جنت‌آباد، بزرگراه خلیج‌فارس و میدان بسیج واقع شده‌اند.

با بهره‌برداری از این مراکز، در هر خط معاینه فنی به‌طور متوسط در هر ساعت امکان معاینه 4 خودروی سنگین وجود دارد و براساس میزان مراجعه، مراکز می‌توانند در 2 شیفت نیز خدمت‌رسانی کنند.

امروز همچنین اجرای آزمایشی طرح بلیت الکترونیک در 4 خط اتوبوسرانی آغاز می‌شود. مبدأ این 4 خط، ایستگاه شهید حقانی است و به‌زودی این سیستم در سایر خطوط اتوبوسرانی نیز به کار گرفته خواهد شد.

براساس این گزارش، سیستم کارتخوان در ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تندرو نیز نصب خواهد شد و در سایر خطوط نیز این سیستم در داخل اتوبوس و مقابل درهای ورودی جلو و عقب نصب می‌شود تا مسافران به هنگام ورود به اتوبوس، کارت بلیت خود را روی کارتخوان قرار دهند و هزینه سفر از کارتشان کم شود.

سیستم کارتخوان، که تا مهرماه سال‌جاری تمامی اتوبوس‌های خصوصی و بلیتی تهران به آن مجهز خواهند شد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که در هر اتوبوس براساس کرایه مصوب از میزان اعتبار کارت کاسته شود.

امروز همچنین بهره‌برداری از 25 اتوبوس جدید دوکابین تندرو آغاز می‌شود. این اتوبوس‌‌ها که وارد دومین خط اتوبوس‌های تندرو می‌شود، مطابق با استاندارد‌های روز دنیا طراحی شده‌اند و به‌دلیل ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر، می‌توانند بخشی از مشکلات این خط را بر طرف کنند.

قرار است طی ماه‌های آینده، سری بعدی این اتوبوس‌ها نیز وارد کشور شوند تا دومین خط اتوبوس‌های تندرو تجهیز و تکمیل شود.

کد خبر 85285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز