کیلیان امباپه در آخرین بازی خانگی پاری‌سن‌ژرمن گل زد اما توسط هواداران خودی هو شد تا وداعش چندان هم باشکوه نباشد.

امباپه

به گزارش همشهری‌آنلاین، کیلین امباپه هم مثل مهدی طارمی در آخرین بازی خانگی مقابل هواداران خودی گل زد با این تفاوت که او توسط هواداران پاری‌سن‌ژرمن هو شد. گل دقیقه۴ کیلین با ۳گل تیم تولوز پاسخ داده شد تا آخرین یادگاری او بی‌خاصیت شود. امباپه که ۷سال رئال‌مادرید را منتظر گذاشته بود، دستمزد وفاداری‌اش به باشگاه فرانسوی را دریافت کرد. گفته می‌شود امباپه از باشگاه جدیدش رئال درخواست کرده یک زمین گلف کنار خانه‌اش در مادرید داشته باشد. او برای تحقق رویای خود برای انتقال به برنابئو، حاضر شد دستمزدش را کاهش دهد. درباره مبلغ قرارداد جدید امباپه می‌گویند او دستمزدی معادل ۱۵میلیون یورو در سال (پس از کسر مالیات) می‌گیرد که نسبت به حقوق ۷۵میلیون یورویی‌اش در آخرین سال قراردادش با پی‌اس‌جی، کاهش قابل‌توجهی داشته است. امباپه در ازای این فداکاری، پاداش امضای قرارداد ۱۵۰میلیون یورویی طی ۵سال را دریافت می‌کند. به‌هر حال موضوع بحث ما بی‌وفایی هواداران پاریسی نسبت به ستارگان خود است.

تماشاگران پاریس فصل گذشته برای مارکو وراتی هم که سال‌ها در بالاترین سطح فوتبالی به آنها وفادار بود، بدرقه شایسته‌ای نداشتند. هافبک ایتالیایی خیلی دوست داشت در این تیم بماند اما او را به العربی قطر فروختند. البته قبل از بازی با نیس، همه بازیکنان، اعضای کادرفنی و همچنین تدارکات با پوشیدن تی شرت «متشکرم مارکو» برای او تونل افتخار زدند اما فروش به باشگاه منزوی العربی در قطر دستمزد شایسته‌ای برای چنین بازیکنی نبود. مارکو می‌توانست بماند و فوتبالش را در پاریس تمام کند. همین تابستان گذشته هم این اتفاق برای مسی افتاد. مسی هم که برخلاف میل باطنی‌اش ۲سال در پاریس بازی کرد و با این تیم به موفقیتی نرسید و حتی ۲فصل پیاپی با آنها در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان حذف شد، در روزهای پایانی فوتبالش در فرانسه زجر زیادی کشید. روز ۳ژوئن ۲۰۲۳آخرین مسابقه لیگ و آخرین بازی لیونل مسی با پیراهن پاریسی برگزار شد و پی‌اس‌جی مثل همین پریشب باخت. در آن بازی درحالی‌که یازدهمین قهرمانی‌ پاریس قطعی شده بود، آنها مقابل کلرمون شکست خوردند و مسی توسط تماشاگران هو شد. فرانسوی‌ها از او و تیم ملی آرژانتین به‌خاطر رفتاری که در فینال جام‌جهانی قطر داشتند، کینه به دل گرفته بودند و در آخرین ماه‌های حضور مسی در پاری‌سن‌ژرمن با او بد تا ‌کردند.

نیمار هم در همین تابستان گذشته پاریس را ترک کرد و با مبلغ گزافی به الهلال فروخته شد تا مصدومیت‌هایش را در جایی غیراز پاریس ادامه دهد. او ۱۹فوریه ۲۰۲۳مقابل لیل مصدوم شد و دیگر فرصت نیافت در روزهای پایانی فصل توسط تماشاگران هو شود.

ادینسون کاوانی هم مثل امباپه ۷سال را در این باشگاه سپری کرد و با ثبت ۲۰۰گل زده از آنها جدا شد، آن هم بدون خداحافظی. او قرار بود ۱۹اکتبر ۲۰۲۰به همراه منچستریونایتد به پارک‌دوپرنس برگردد و مقابل هواداران تیم سابق با آنها وداع کند اما سولسشائر او را در فهرست این بازی قرار نداد.

زلاتان تنها ستاره‌ای بود که وداعی باشکوه با هواداران داشت. او که خود را خدا و بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن و هر باشگاه دیگری می‌دانست، در ۱۴مه ۲۰۱۶در بازی با نانت و دقیقه دهم که شماره پیراهنش بود به لطف داور که بازی را به‌خاطر او قطع کرده بود، در میان تشویق تماشاگران و هم‌تیمی‌ها با پارک‌دوپرنس خداحافظی کرد. زلاتان در همین دیدار گل زد و رکورد ۳۸گل در یک فصل را برای پاریس به ثبت رساند. مراسم آتش‌بازی نیز در ورزشگاه برگزار شد. دیگران این‌قدر خوش‌شانس نبودند.

کد خبر 851880
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha