کوثری گفت: دقت کنیم آنچه ما در مرحله اول و دوم انتخابات شورای اسلامی انتخاب کردیم باهم قرار است جهت‌گیری و آینده قانونگذاری ایران را شکل دهد.

اسماعیل کوثری

کوثری در ابتدا گفت: مرحله اول و مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، هر دو از اهمیت و حساسیتِ یکسان، قابل توجه و مهمی برخوردار هستند. وجه اساسی اهمیت این دو مرحله در انتخابات مجلس از آن روست که قرار است با انتخاب مردم پای صندوق‌های رأی یک «نماینده» برگزیده شود و به مجلس شورای اسلامی راه یابد. لذا چون موضوع انتخاب «نماینده» مجلس شورای اسلامی مطرح است از این منظر انتخابات مرحله دوم نیز با مرحله اول از یک حساسیت و وی افزود: ضرورت برخوردار است و تفاوتی بین آن دو نیست. در همین راستاست که انتظار می‌رود مردم ایران با شناخت خوب از افراد حاضر بین نامزدها پای صندوق‌های رأی رفته و ضمن حضور حداکثری خود، با دقت و انتخاب درست خود اصلح‌ترین و کارآمدترین شخص یا اشخاص را برای آینده مجلس شورای اسلامی برگزینند. نماینده دور دوم، دقیقا رأی، اهمیت، مسئولیت و جایگاه نماینده دور اول را دارد لذا نباید به سادگی از کنار آن گذشت و آن را بی‌اهمیت دانست.

او ادامه داد: شاید برای برخی گمان برود آنکسی که در دور اول انتخابات؛ برگزیده نشده از اهمیتش کاسته شده و دیگر به قدر نمایندگان دور اولی دارای جایگاه نیست. درصورتیکه این تصور غلط بوده و هیچ تفاوتی از این منظر بین نمایندگان وجود نداشته و ندارد. هردوی این مراحل انتخاباتی مکمل یکدیگر هستند تا مجلس شورای اسلامی در وضع مطلوب در آینده تشکیل شود و شروع به کار کند.

کوثری تصریح کرد: در دور اول انتخابات،برای مخاطب یک دشواری انتخاب وجود داشت، از این لحاظ که قرار بود مثلا در شهر تهران از بین 30هزار نفر نامزد، 30 نفر را برای حضور در انتخابات برگزیند، لذا تحقیق، بررسی، دقت‌نظر و... بسیاری طلب می‌شد تا بتوان لیست نمایندگان مطلوب را آماده ساخت. اما این عدد در دور دوم بسیار محدود شده و لااقل در تهران قرار است از 32 نفر، 16 نفر انتخاب شوند تا کرسی‌های باقی مانده در مجلس تکمیل شود. از این منظر انتظار می‌رود مردم انتخابشان دقیق‌تر بوده و به اشخاص اصلح رأی داده باشند تا از این منظر کار انتخابات به بهترین وجه ممکن پایان یابد.

او در انتها اشاره کرد: اثر این دقت نظر و توجه در انتخاب را می‌توان در آینده مجلس شورای اسلامی، جایی دید که ریل‌گذاری تقنینی کشور صورت گرفته و این نمایندگان منتخب با وسواس‌تمام و با در نظر گرفتن شرایط قانونگذاری مطلوب را محقق سازند تا از این منظر هم منافع ملی تأمین شود و هم مردم جامعه از این قانونگذاری‌ها سود ببرند و رضایت داشته باشند. دقت کنیم آنچه ما در مرحله اول و دوم انتخابات شورای اسلامی انتخاب کردیم باهم قرار است جهت‌گیری و آینده قانونگذاری ایران را شکل دهد.

کد خبر 850784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha