«فرید محمودی چلیچه» معلم روستای «کچوز» در روزهای اخیر ۲ دانش‌آموز خود را از سیلاب نجات داد.

معلم روستای کچوز

به گزارش همشهری آنلاین، فرید محمودی چلیچه ۲۶ساله است و اهل «چلیچه» شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری؛ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی که از سال۱۳۹۷ وارد دانشگاه فرهنگیان شده و حالا ۲سال سابقه تجربی تدریس در مناطق محروم کوهرنگ را دارد و معلم مدرسه کانکسی روستای «کچوز» است.موزـمو در روزهای اخیر، فیلمی از این معلم بختیاری در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست شده است که فداکاری او را برای نجات ۲دانش‌آموز از دل سیلاب نشان می‌دهد. حالا این معلم در گفت‌وگو با همشهری حادثه را روایت می‌کند.

راه سخت کوهرنگ

کوهرنگ پهناورترین شهرستان چهارمحال و بختیاری است که از ۳بخش مرکزی، بازفت و دوآب صمصامی تشکیل شده که روستاهایش پراکندگی زیادی دارند و بیشترین پراکندگی هم سهم بازفت است‎؛ همان بخشی که فرید محمودی چلیچه معلم یکی از روستاهایش است. او روایت می‌کند که برای تردد به کوهرنگ باید از گردنه چری، یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های کشور، عبور کرد که ارتفاع برف در آن گاهی به ۱۲متر هم می‌رسد و همین شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که در فصل بارندگی و سرما معلم روستا مجبور می‌شود تا یک‌ماه هم در مدرسه بماند‎. در حالت عادی محمودی چلیچه از شنبه تا چهارشنبه در روستا ساکن است.

روایت معلمی که فرشته نجات دو خواهر شد

ماجرای روز حادثه

دوشنبه ۱۷اردیبهشت مسیلی که از میان خانه‌های روستا عبور می‌کند با بارندگی‌ شدید، سیلابی شد. فرید محمودی چلیچه می‌گوید که هنگام تعطیلی مدرسه باران شدیدی می‌بارید: «بچه‌ها داشتند به خانه می‌رفتند. دلهره به جانم افتاد که سالم به خانه رسیدند یا نه؟ داشتم مسیر را بررسی می‌کردم که متوجه فریادهای زینب دانش‌آموز با نیازهای ویژه‌ام شدم. زینب به‌دلیل شرایط خاصش ترس زیادی دارد و گیرافتادن خواهرش زیبا، دانش‌آموز کلاس اول در رودخانه خیلی موجب نگرانی‌اش شده بود. وقتی به او رسیدم متوجه شدم زیبا در رودخانه گیر افتاده و روی یک سنگ مانده.»

روایت معلمی که فرشته نجات دو خواهر شد

ببینید:

این تصاویر پربازدید شد؛ اقدام معلم فداکار در سیل+ ویدئو

فیلم چطور منتشر شد؟

سنگ‌ها را چندماه پیش معلم و اهالی در مسیل گذاشته بودند که بچه‌ها راحت‌تر تردد کنند؛ مسیلی که معمولا فقط در حد یک آب‌باریکه است ولی این‌بار چون یک رود خروشان شده بود. باران آن‌قدر شدید بود که سنگ‌ها را برده و فقط یک سنگ بزرگ مانده بود. فرید محمودی چلیچه این را می‌گوید و توضیح می‌دهد: «داخل آب رفتم و زیبا و بعد زینب را به آن طرف مسیل رساندم. این موقع بود که متوجه شدم راهبر آموزشی که برای سرکشی به مدرسه آمده بود از ما فیلم می‌گیرد. این شد که فیلم اتفاق در شبکه‌های مجازی چرخید. خدا را شکر بچه‌ها سالم بودند، اما اگر یکی از دانش‌آموزان پایش سر می‌خورد خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد.»

یک خبر خوب؛ ساخت پل

این مسیل حتی یک پل هم ندارد؛ درحالی‌که پراکندگی روستا موجب شده تعدادی از خانه‌ها آن‌طرف مسیل باشد و تعدادی هم این طرف: «بچه‌ها هر روز حتی تا نیم‌ساعت پیاده‌روی می‌کنند تا به خانه برسند.» حالا که فیلم منتشر شده، خیران و مسئولان زیادی پیگیر شده‌اند تا برای تردد ایمن بچه‌ها از این مسیل یک پل روی آن بسازند. این خبر را هم آقامعلم به ما می‌دهد و می‌گوید: «گرچه این مسیل معمولا آب ندارد، اما ساخت پل تردد بچه‌ها را راحت می‌کند.»

کد خبر 850771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha