چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

  رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، متهم مذکور دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به کشور مسترد شد.

دستگیری / بازداشت

به گزارش همشهری آنلاین، سردار "مجید کریمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می شود.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می شود.

رئیس پلیس بین الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیرقانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.


کد خبر 848780
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • Borzoo NO ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    9 2
    راست میگید ؟؟؟ خب .تبرئه میشود یا مانند بابک زنجانی خواهید گفت کل اموال مسترد شده و مورد بخشش قرار گرفت؟؟؟ کورش کمپانی چی ؟؟ در منزل همسایه بغل دستی پنهان شده یا در همان تهران است ؟؟
  • نعمت IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    11 1
    چای دبش چی؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      2 0
      صداشو در نیار
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    برگردانده شد ولی یک ریالش سرسفره مردم نمیاد باز میره تو جیب از ما بهترون
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 0
    خوش بحال نهادهای غیر مولد که این پول را دریافت میکنند.
  • محمدتقی فرشباف قویفکر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 1
    اثر لقمه هیچ گاه بی تاثیرنیست.
  • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 0
    این غیر خودیها حق اختلاص ندارند همگی اینها را بگیرد و محاکمه کنید
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    پس آنهایی که پول کلان بردند چرا بر نگردانید .؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ابن شخص نام ندارد و کشوری که بازداشت شده نام ندارد چه ملاحظاتی وجود دارد که نام برده نمیشه آیا در پشت پرده داستانی وجود دارد ویا شخص ثالث دیگری