مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خشونت علیه زنان در فرانسه گسترش یافته است

بر اساس گزارش سازمان بزهکاری فرانسه سالانه بیش از پنجاه هزار شکایت در مورد خشونت علیه زنان ثبت می‌شود با این حال با توجه به این که شمار زیادی از قربانیان بنا بر ملاحظاتی از ثبت شکایت خودداری می‌کنند شمار قربانیان زن آزاری در فرانسه حدود دو میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

در فرانسه قوانین به اندازه کافی از زنانی که قربانی خشونت می‌شوند حمایت نمی‌کنند و قوانین مدون لازم برای حمایت از انها وجود ندارد.  

بنا بر اعلام فدراسیون همبستگی با زنان در فرانسه هر 35 ثانیه یک برخورد فیزیکی و یا خشونت در رابطه با زنان در این کشور صورت می‌گیرد و از هر 10 زن فرانسوی یک نفر در معرض خشونت قرار دارد.

همین آمارها از این حکایت می‌کند که هفتاد و پنج درصد خودکشی‌ها در محیط خانواده مربوط به زنان و ناشی از ضرب و شتم انان صورت می‌گیرد.

بر اساس امار ارائه شده بیست و یک درصد خشونت‌های خانوادگی در فرانسه تحت تاثیر الکل صورت می‌گیرد. مقامات فرانسوی برای مقابله با پدیده خشونت علیه زنان علاوه بر توزیع بروشورهایی حامل اطلاعات لازم در مورد چگونگی برخورد با خشونت در محیط خانواده یک شماره چهار رقمی برای تماس قربانیان در حالت فوری اختصاص داده‌اند

کد خبر 84727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز