چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

"آیا تیراندازی‌ در دیترویت، شروع دوباره تیراندازی‌های مدرسه‌ای در آمریکاست؟"

این علامت سؤالی است که بر پیشانی بسیاری از صفحات حوادث روزنامه‌های آمریکا نقش بسته است. بعد از مدت‌ها فروکش کردن تیراندازی به دانش‌آموزان و دانشجویان آمریکایی، روز گذشته بار دیگر سرنشینان یک خودروی ون سبز رنگ به سوی دانش‌آموزان یک کالج در دیترویت شلیک کردند تا بار دیگر تیراندازی‌های مدرسه داغ شود.

این دومین تیراندازی‌ مدرسه‌ای در یک هفته گذشته آمریکاست. روز گذشته در حالی که چند دانش‌آموز مدرسه «کودی نینت» دیترویت در ایستگاه اتوبوسی در نزدیکی مدرسه منتظر رسیدن اتوبوس بودند، ناگهان صدای شلیک چند گلوله به گوش رسید، قبل از آنکه کسی بتواند عکس‌العملی نشان دهد، ناگهان 7 نوجوان دانش‌آموز بر زمین افتادند.

درحالی‌که مردمی که در صحنه حادثه بودند وحشتزده روی زمین دراز کشیده بودند، آنها متوجه 2 نقابدار شدند که از داخل یک مینی‌ون سبزرنگ به‌سوی دانش‌آموزانی که در ایستگاه اتوبوس بودند شلیک می‌کردند.

نکته تعجب انگیز این بود که تیراندازان به دانش‌آموزان شلیک می‌کردند و سایر کسانی را که در اطراف بودند هدف قرار نمی‌دادند. لحظاتی پس از این حادثه، مینی ون با سرعت از محل دور شد و از دید ناپدید شد، با حضور ماموران پلیس و اورژانس، عملیات نجات مجروحان حادثه آغاز شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در همان نخستین لحظات آغاز عملیات نجات، مشخص شد در جریان این حادثه حداقل 7 دانش‌آموز مجروح شده‌اند که 2 نفر از آنها در وضعیت بسیار وخیمی هستند.

یکی از تیراندازان لحظاتی قبل از شروع شلیک‌ها، نام یکی از نوجوانان دانش‌آموز را که هدف قرار گرفته است صدا زد و ثانیه‌ای بعد صدای شلیک‌ گلوله‌ها به‌گوش رسید. این را رئیس پلیس دیترویت رودریک گریمز از زبان یکی از شاهدان حادثه می‌گوید.

به گفته وی پلیس دیترویت اکنون در تعقیب 2 نقابداری است که از داخل مینی ون سبز رنگ شلیک کرده‌اند. آنها برای یافتن سرنخی از مهاجمان جنایتکار، در حال بررسی دوربین‌های مداربسته و گفت‌وگو با شاهدان هستند. 

او به خبرنگارانی که این حادثه را پوشش خبری می‌دهند، می‌گوید در این حادثه 4 پسر و 3 دختر 14 تا 17 ساله هدف قرار گرفته‌اند که پزشکان حال 2 نفر از آ‌نها را وخیم اعلام کرده‌اند.

بازبینی دوربین‌های مداربسته پمپ بنزینی در نزدیکی محل حادثه نشان می‌دهد مردان تیرانداز صورتشان را پوشانده بودند و حداقل 10 گلوله شلیک کرده‌اند. در همین حال رئیس مدرسه به خبرنگاران گفت هیچ نزاع و درگیری‌ای در داخل مدرسه که بتواند انگیزه این ماجرا باشد رخ نداده است و او هیچ اطلاعی درباره انگیزه جنایتکاران ندارد.

کد خبر 84686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز