سامانه بارشی از روز جمعه، ۳۱ اردیبهشت در کشور فعال شده است و امروز، شنبه این بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و برخی نقاط کرمانشاه،‌ همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ شرق کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه غربی یزد و شمال هرمزگان ادامه دارد.

بارش باران - جاده

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد، به همشهری آنلاین گفت: روز یکشنبه علاوه بر مراکز ذکر شده، در نیمه غربی استان کرمان، مناطقی از یزد، نیمه غربی خوزستان و شمال غرب کشور به شکل گسترده‌تر بارش را خواهیم داشت.

به گفته کبری رفیعی، ضمن اینکه روز دوشنبه بارش‌های تحت‌تاثیر این سامانه بارشی ادامه دارد، شاهد ورود سامانه بارشی جدید هم خواهیم بود که کل نیمه غربی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

او با بیان اینکه طی ۵ روز آینده در مناطق مستعد شاهد بارش‌ تگرگ خواهیم بود، ادامه داد: در مناطقی که بارش نداشتند وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

همچنین امروز، شنبه، دریای عمان متلاطم خواهد بود. بیشینه دمای هوای پایتخت هم ۲۸ و ۱۷ درجه بالای صفر است و هشدار زرد هواشناسی تا روز دوشنبه ادامه دارد.

در هشدار زرد صادر شده ذکر شده است که اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی است. از همین رو توصیه به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی شده است.

کد خبر 845570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha