مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

عضو هئیت علمی گروه کودکان و رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) گفت؛ استفراغ خونی و دفع مدفوع سیاه یکی از شکایات مهم در میان شیرخواران و کودکان است که می‌تواند علائم خونریزی در دستگاه گوارش باشد.

درمان رایگان کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عضو هئیت علمی گروه کودکان و رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) گفت؛ استفراغ خونی و دفع مدفوع سیاه یکی از شکایات مهم در میان شیرخواران و کودکان است که می‌تواند علائم خونریزی در دستگاه گوارش باشد.

دکتر عقیل میری افزود: خونریزی در دستگاه گوارش تنها مخصوص بالغین نیست بلکه در کودکان هم اتفاق می افتد با این تفاوت که با توجه به شرایط کودکان باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشیم.

وی ادامه داد؛ دستگاه گوارش انسان از دو قسمت فوقانی (دهان،مری،معده) و تحتانی ( روده باریک،روده بزرگ) تشکیل می شود.

رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد: خونریزی های فوقانی بیشتر در نتیجه عق زدن و استفراغ های مکرر ،زخم معده و مصرف بی رویه بروفن است.

وی گفت: خونریزی های تحتانی از فوقانی شیوع بیشتری دارد و شایعترین علت دفع خون از قسمتهای تحتانی شامل اسهال خونی ، یبوست و شقاق است.

دکتر میری افزود: والدین باید در نظر داشته باشند که در صورت مشاهده هر نوع خونریزی گوارشی باید فورا به اورژانس کودکان مراجعه کنند.

کد خبر 844924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha