سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام ایران در حمله به برخی نقاط نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود و در چارچوب دفاع مشروع ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد است و همچنین در پاسخ به تجاوزارت مکرر رژیم غاصب و تجاوزکار صهیونیستی بود.

به گزارش همشهری آنلاین، ایران به دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به اقدام تجاوزکارانه رژیم صخهیونیستی به روش کاملا حرفه ای و مسئولانه عمل کرد.

هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش دیپلماتیک داده بودیم و پس از اتمام حجت مقتدرانه عمل کردیم.

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و ضمن تاکید مجدد بر پایبندی خود بر اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل نسبت به عبور از خطوط قرمز ایران در هر مرحله محکم تر از قبل برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز و هر اقدام غیرقانونی عمل و اقدام خواهد کرد.

اقدام ایران ضروری و مناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد،ایران با توجه به عدم اقدام لازم و شایسته از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین در نتیجه رفتار غیرمسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه در مسیر ایجاد بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جنایت رژیم صهیونیستی و دفاع از امنیت و منافع ملی خود حرکت کرده است.

کد خبر 844571
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha