حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف‌ همتای روسی خود، به تببین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین های اشغالی فلسطین پرداخت.

عبداللهیان لاوروف

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزیر امور خارجه گفت: عملیات ایران محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف‌ وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویا دفاع و حمایت خواهد کرد.

کد خبر 844531
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    5 3
    صهیونیست دوستان گنجشک مغز تا دیروز از ترس ایران برای انتقام و زدن قبله امالشون ، اسراییل می گفتند حالا که خوردن سعی در کوچک شمردن این اقدام تاریخی می کنند. بهانه‌های بنی اسرائیلی ها تمام شدنی نیست چه زیبا قرآن کریم این قوم بهانه جو را توصیف کرده است
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اسرائیل 6 ماهی است که ضربات پیاپی از جانب انصار الله یمن و حزب الله لبنان دریافت می کند و قادر به پاسخ دهی مناسب که موجبات بازدارنگی را برای این رژیم ایجاد کند ندارد آنگاه چطور میخواهد پاسخی به ایران دهد که بتواند بازدارنگی ایجاد نماید و مانع از پاسخ قوی تر و البته دردناکتر از سوی ایران نباشد؟؟