گروه حوادث: مرد میانسال با همدستی 2 پسرش باندی راه‌انداخته بود که هدف آن کلاهبرداری از فروشندگان محصولات خشکبار بود

این 3 متهم بعد از اجرای نقشه‌های خود به بهانه صرف شام یا ناهار، طعمه خود را به محلی خلوت کشانده و پا به فرار می‌گذاشتند راز این باند خانوادگی زمانی فاش شد که یکی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی شهرستان ورامین از سرقت 2 تن گردو توسط مرد میانسال و پسرانش خبر داد.

این مرد به ماموران گفت: مدتی قبل مردی که خود را افسر ارشد یکی از نهادهای نظامی معرفی می‌کرد همراه 2 پسرش به باغ من در شهرستان دماوند آمد و گفت که قصد خرید 2 تن گردو دارد.

از آنجا که این مرد و پسرانش ظاهر موجهی داشتند، باورم شد که از افسران نظامی هستند و به همین خاطر قبول کردم با آنها وارد معامله شوم.

بعد از اینکه 2 تن گردو را در یک وانت بارگیری کردیم، مرد میانسال 30 هزار تومان به من پرداخت کرد و گفت که بقیه پول را که حدود 7 میلیون تومان بود هنگام انتقال گردوها به ورامین پرداخت می‌کند.

شاکی ادامه داد: همان شب با محموله گردو عازم ورامین شدم و خودم را به آدرسی که مرد میانسال گفته بود رساندم. بعد از اینکه کیسه‌های گردو را به این مرد تحویل دادم، وی با گفتن این جمله که بهتر است شام را میهمان آنها باشم و پول را در خانه تحویل بگیرم، از یکی از پسرهایش خواست مرا تا خانه همراهی کند. به این ترتیب راهی خانه این مرد شدیم اما در بین راه پسر جوان با گفتن این جمله که باید برای شام نوشابه هم بخرد از من خواست مقابل یک مغازه توقف کنم.

به محض توقف خودرو، مرد جوان پیاده شد و با کمک مرد موتور سواری که در آن حوالی منتظر او بود پا به فرار گذاشت. آنجا بود که فهمیدم فریب یک باند کلاهبرداری را خورده‌ام و به سرعت خودم را به محل تحویل محموله گردو رساندم اما در آنجا هم اثری از مردان کلاهبردار نبود.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای دستگیری مرد کلاهبردار و پسرانش آغاز شد اما هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که مردی از استان قزوین به اداره آگاهی رفت و شکایت مشابهی را مطرح کرد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد نیز فریب خانواده کلاهبردار را خورده و بعد از تحویل محموله آجیل، آنها وی را به بهانه صرف ناهار و تحویل پول به یک چلوکبابی برده اما در فرصتی مناسب پا به فرار گذاشته‌‌اند.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری متهمان وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران با چهره نگاری از اعضای باند موفق شدند سردسته باند را که یک مجرم سابقه‌دار بود شناسایی کنند. با این سرنخ، مخفیگاه مرد میانسال در شهرستان ورامین به محاصره پلیس درآمد و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری‌‌های میلیونی با همدستی پسرانش اعتراف کرد و گفت: ما با یک خودروی نیسان به شهرهای مختلف می‌رفتیم و افرادی را که در کار فروش خشکبار بودند شناسایی می‌کردیم. سپس من خودم را افسر ارشد یکی از ارگان‌های نظامی جا می‌زدم و برای خرید محموله‌های میلیونی گردو یا آجیل با طعمه‌هایمان وارد معامله می‌شدیم.

بعد از اینکه موفق می‌‌شدیم این افراد را فریب دهیم، به بهانه پرداخت پول آنها را به ورامین می‌کشاندیم و در آنجا نقشه کلاهبرداری را عملی می‌کردیم و ناگهان ناپدید می‌شدیم.

وی ادامه داد: بعد از اجرای نقشه کلاهبرداری، محموله‌های خشکبار را به تهران می‌بردیم و در آنجا می‌فروختیم.  بعد از اعترافات سردسته باند، پسران او نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و در جریان بازجویی‌ها به 4 فقره کلاهبرداری میلیونی با این شگرد اعتراف کردند و با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی راهی زندان شدند.

در جست و جوی شاکیان

به گزارش اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ قاسم آبادی، رئیس پلیس ورامین روز گذشته با بیان این خبر گفت: از آنجایی که احتمال می‌رود اعضای این باند از افراد دیگری در شهرستان‌های کشور نیز با این شگرد کلاهبرداری کرده باشند، دادرس شعبه 102 دادگاه عمومی قرچک دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به اداره آگاهی ورامین مراجعه کنند.

کد خبر 84451

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز