رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت که امسال ۲۰ باغ در مناطق مختلف تهران تملک و پس از تبدیل شدن به بوستان عمومی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

بوستان‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه فضای سبز اولویت شهرداری تهران است و بنا به گفته ها مهدی پیرهادی تعداد بوستان های شهر تهران نسبت به زمان پیش از انقلاب ۳۱ برابر شده که تحول چشمگیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به این که زمستان سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار درخت در کمربند فضای سبز تهران غرس شد، تاکید کرد: «به دستور مقام معظم رهبری ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است و ۱۴ هکتار از آن به عنوان باغ بهشت در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. میزان باقی مانده هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۵۴ هکتار از روددره فرحزاد تا دو ماه آینده بهره برداری می شود. به طوری کلی در مجموع ۲.۵ میلیون درخت برای توسعه فضای سبز در این دوره غرس شد که از دستاوردهای مهم این دوره محسوب می شود.»

به گفته این عضو شورای شهر تهران، امسال ۲۰ باغ در مناطق ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ برای توسعه فضای سبز تملک خواهد شد.

تملک املاک و تبدیل آنها به بوستان

  • باغ های نظر، ملک جعفریان و اسلامبولچی: منطقه ۱۰
  • باغ مافی: منطقه ۱۱
  • ملک قالیشویی و ورثه مرحوم صادقی: منطقه ۱۶
  • باغ بانک صادرات: منطقه ۱۷
  • ملک حمام ذوالفقاری: منطقه۸
کد خبر 844279
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha