مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران از تداوم اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داد.

پاكت

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش استفاده از کیسه و ظروف پلاستیکی مصوبه شورای شهر تهران است و از این رو بنا به گفته‌های حلیا سادات حسینی امسال هم چون سال گذشته کمیته کاهش مصرف پلاستیک تشکیل و موضوعات مربوط به تداوم طرح «صندوق سبز» را پیگیری می کنیم. او در تشریح این طرح گفت: «در راستای اجرای این طرح مقرر شده تمام غرفه‌های عرضه کننده خشکبار در میادین میوه و تره بار به جای استفاده از پلاستیک، محصولات را در پاکت‌های کاغذی به مشتری‌ها عرضه کنند. در بخش سوپری میادین میوه و تره‌بار هم اجناس حداکثر در دو کیسه بزرگ به مشتریان تحویل داده می‌شود. در بخش مواد پروتئینی کیسه مجزایی عرضه نمی‌شود و پای صندوق مواد پروتئینی داخل یک کیسه تحویل مشتری داده می‌شود.»

به گفته حسینی طرح صندوق سبز تا پایان پاییز سال گذشته در فروشگاه‌های شهروند اجرایی شد اما مسئولان شهروند برای استمرار طرح موافقت نکردند. آن طور که مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران عنوان کرده: «بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون کاهش کیسه‌های پلاستیکی مقرر شد کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین عرضه نشود. فروشگاه «شهروند» این موضوع را رعایت کرد و استفاده از کیسه‌های بالای ۲۵ میکرون در این فروشگاه به محض ابلاغ در اواخر سال گذشته اجرایی شد و در میادین شهرداری تهران امسال اجرایی می‌شود.»

حسینی تاکید کرد که به‌طور قطع در کمیته کاهش مصرف پلاستیک نسبت به خودداری از از استفاده از ظروف یکبار مصرف در شهرداری تهران ورود خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم ابلاغیه‌ای از سوی معاونت مالی مبنی بر کاهش خرید مصرف ظروف یکبار مصرف داشته باشیم.

کد خبر 844255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha