جمع‌بندی سران صهیونیستی در مورد کنش ایران به این ترتیب است که با توجه به دیگر جنایات آنها ازجمله شهادت سردار سیدرضی موسوی به همراه ۱۵تن از نیروهای ایرانی در سوریه توسط نیروهای اسرائیلی، این بیم و واهمه در بین آنان و آمریکایی‌ها وجود دارد که پاسخ ایران به این جنایات اسرائیل سخت و محکم باشد.

سعدالله زارعی

به گزارش همشهری آنلاین، سعدالله زارعی؛ کارشناس مسائل منطقه در روزنامه همشهری نوشت، با قطعی‌شدن پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت اخیر نیروهای اشغالگر صهیونیست مبنی بر هدف قراردادن دفتر خدمات کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن ۷نفر از نیروهای ایرانی که در رأس آنان شهیدان سرلشکر زاهدی و حاج‌رحیمی قرار دارند، این ابهام برای صهیونیست‌ها به‌وجود آمده است که سطح پاسخ ایران در چه اندازه‌ای خواهد بود و جمهوری اسلامی در چه سطح و کیفیتی انتقام شهیدان کنسولگری را خواهد گرفت.
جمع‌بندی سران صهیونیستی در مورد کنش ایران به این ترتیب است که با توجه به دیگر جنایات آنها ازجمله شهادت سردار سیدرضی موسوی به همراه ۱۵تن از نیروهای ایرانی در سوریه توسط نیروهای اسرائیلی، این بیم و واهمه در بین آنان و آمریکایی‌ها وجود دارد که پاسخ ایران به این جنایات اسرائیل سخت و محکم باشد.
آنان با ارسال ۲ پیام از طریق آمریکا و همچنین با تهدیداتی نظیر اقدام متقابل جدی درصورت واکنش ایران یا آماده‌باش نیروی هوایی در قبال هرگونه اقدام نظامی از سوی ایران، سعی دارند به‌نحوی شرایط را به نفع خود کنترل کنند و سطح واکنش ایران را به یک اقدام متوسط تقلیل دهند و نیروهای ایرانی را از انجام عملیات جدی‌تر و محکم‌تر برحذر بدارند.
اما جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اسرائیل، بالاخص جنایت مربوط به کنسولگری ایران، تصمیم خود را گرفته است و جمع‌بندی خود را دارد و حتی زمان آن نیز برای ایران مشخص شده، اما طبیعی است که این زمان باید مخفی بماند و هرگاه که ایران ضربه خودش را به صهیونیست‌ها در زمان معین و مشخص وارد کند، سطح و اندازه آن نیز برای همه مشخص خواهد شد.
از سوی دیگر، اسرائیل در این وضعیت بنای جنگ با ایران و درگیری مستقیم با نظامیان ایرانی را ندارد؛ چراکه در حال حاضر آنان در جنگ غزه دچار چالش‌های جدی‌ای شده‌اند که بنا به برخی گزارش‌ها موجب شده تا ۷۰درصد نیروها و تجهیزات نظامی‌شان را از نوار غزه خارج کنند. این به‌معنای شکست اسرائیل در جنگ اخیر است.
نکته اینجاست؛ اسرائیلی که در ۳۶۰کیلومتر و در مواجهه با قدرت محدود فلسطینیان نتوانسته است پیروز بشود، چگونه حاضر خواهد شد ریسک جنگ با ایران را بپذیرد؟ لذا تصمیم آنان و استراتژی‌شان جنگ نیست. یعنی نه رژیم صهیونیستی قصد جنگ و درگیری با ما را دارد و نه ایران می‌خواهد در این شرایط وارد جنگ با اسرائیل بشود. بلکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر بحث سر این است که نیروهای صهیونیستی دست به جنایتی زدند و باید تنبیه شوند.
بنابراین ایران و قوای نظامی آن در پی تحقق یک اقدام تنبیهی در قبال صهیونیست‌ها هستند. حال سردمداران رژیم صهیونیستی سعی دارند با تهدیدات و نشان‌دادن مانور نظامی سطح واکنش ایران را محدود کنند و با پذیرش کمترین خسارت و چالش، این بحران و وضعیتی را که برایشان پیش آمده است از سر بگذرانند.

کد خبر 844236
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha