کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:واقعیت‌های جنگی و بین المللی این نکته را به وضوح میگوید که اگر به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ داده نشود، محور شرارات آن گسترش پیدا خواهد کرد.

قناد2

به گزارش همشهری آنلاین،جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با همشهری درباره لزوم انتقام جمهوری اسلامی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت:رهبر انقلاب در تعبیری درست و حکیمانه به جای واژه انتقام از واژه تنبیه استفاده کردند. در حقیقت انتقام زمانیست که دو قدرت با یکدیگر برابر باشند اما رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی ایران قادر به عرض اندام نخواهد بود. بنابراین طبق فرموده‌های بنیان گذار انقلاب و امام خامنه‌ای رژیم صهیونیستی باید در نهایت از روی کره زمین محو شود. واقعیت‌های جنگی و بین المللی این نکته را به وضوح میگوید که اگر به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ داده نشود، محور شرارات آن گسترش پیدا خواهد کرد و مجددا این اقدامات را تکرار خواهد کرد. اصل تمامیت ارضی کشورها و احترام به حاکمیت آن‌ها که در منشور سازمان ملل آمده است، نشان می‌دهد تنبیه جمهوری اسلامی دقیقا مطابق با قوانین بین المللی است. اما این تنبیه باید هوشمندانه و سر فرصت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط نیز برای پاسخگویی ایران فراهم است. افسانه آسیب پذیری رژیم صهیونیستی از بین رفته و این رژیم حتی در داخل نیز محبوبیتی ندارد. بنابراین هیچ کدام از اهرم های این رژیم کارایی ندارد اما با این وجود همچنان به گستاخی‌های خود ادامه میدهد. پس صهیونیست‌ها از ادامه درگیری های خود با ایران هراس دارند. آمریکایی‌ها نیز به خوبی این وضعیت را در جنگ با ویتنام درک کرده‌اند و به همین دلیل تلاش میکنند طرفین را به خویشتن داری دعوت کنند.

کد خبر 843966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha