شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

 بر اساس لایحه بودجه سال جاری، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان تعیین شد که ۱۲۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

عوارض خروج از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳ درصد، بیشتر شده است.

عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شدهکه نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

کد خبر 843964
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 1
    با این مبالغ مشکل اقتصاد حل نمی‌شود مشکل مدیریت است وقتی دلار ۶۵۰۰۰تومان آقای رییسی میگه عددسازی هست باید پیدا کرد پرتقال فروش را
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 0
    خوبه که خود دولت هزينه هايی که از مردم می گيرد را حداقل از 30 درصد به بالا در سال 1403 افزايش داده مثل همين عوارض خروج از کشور و بقيه به اصطلاح خدماتی که به مردم می دهد، بعدش چگونه است که بر سر افزايش حقوق کارمندان و بازنشستگان می گويد 20 درصد کافی است، واقعا چه توجيه و منطقی پشت اين کارهای دولت رئيسی می باشد و تازه اگر مجلس هم بخواهد کمی بيشتر افزايش بدهد دولتی ها می گويند تورم زا است، از خدا نمی ترسند اين ها؟
  • SG ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 2
    کلا بفرمایید محبوس شدیم دیگه. ما همین بتونیم بریم سمت پارکی که توو 50 متری خونمون هست، هنر کردیم. عطای سفر خارجی را به لقایش بخشیدیم.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 8
    اینکه خیلی کمه..باید ۱۰۰٪ و شایدم بیشتر..معنا ندارد..کسی که نیره اونور..حتما پول... داره ...که میره اونور..
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 3
    تعدادی افراد متاسفانه برای خوشگذرانی .دلارهای کشور را در ترکیه خرج میکنن