یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که اسرائیل از آمریکا خواسته است که با ارسال پیام‌های خصوصی و علنی، پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محدود کند.

سنتکام

به گزارش همشهری آنلاین مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «مایکل اریک کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) «برای هماهنگی درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل » روز (پنجشنبه ) به سرزمین‌های اشغالی می‌رود. تارنمای آمریکایی آکسیوس چهارشنبه به نقل از «۲ مقام اسرائیلی» نوشت که انتظار می‌رود کوریلا در این سفر با یوآو گالانت وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که برای حمله احتمالی بی‌سابقه و مستقیم از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپاد و موشک‌های کروز علیه اهداف اسرائیلی آماده می‌شوند.

گالانت روز دوشنبه با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و «ران درمر» وزیر امور راهبردی اسرائیل روز سه‌شنبه با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کردند.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که اسرائیل از آمریکا خواسته است که با ارسال پیام‌های خصوصی و علنی، پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محدود کند.

این مقام افزود که اسرائیل و آمریکا در روزهای اخیر هماهنگی‌هایی درباره دفاع مشترک موشکی و هوایی انجام داده‌اند.

آکسیوس همچنین به گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان، امارات، قطر و عراق با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و نوشت که در این تماس‌ها درباره تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو شد.

این تارنمای آمریکایی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد این تماس‌ها پس از آن انجام شد که «برت مک‌گورک» مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه در تماسی تلفنی با وزرای خارجه کشورهای عربی از آنها خواست تا در مورد لزوم جلوگیری از تشدید اوضاع به ایران پیام بدهند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

کد خبر 843540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    9 2
    اگر اسرائیل بخواهد کاری بکند، تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم. کشورهایی که آمریکا و اسرائیل را دشمن درجه یک خود می دانند و باید به فکر ساخت بمب اتمی باشند.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    6 1
    آمریکا شلوار خودش را نگهدارد تا از پایش نیفتد هنر کرده است. در مقامی نیست که پیام بدهد. منافعش در همه پهن و در دسترس است.
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    5 1
    جانم فدای رهبر
  • مرگ بر اسرائیل IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    اسرائیل نامشروع اول بره اصل و نسب جنایتکارش رو پیدا کنه بعد از آمریکای تازه به دوران رسیده عوضی تر از خودش بخواد که به ایران باستانی چهل هزارساله پیام بده
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    دست شما به خون مردم فلسطین آغشته است دستان تو و ارتش آمریکا به خون مردم غزه آغشته است اسرائیل در حال قتل‌عام کامل و نسل‌کشی در غزه با پول مالیات‌‌‌دهندگان آمریکایی است. به کشتار مردم غزه پایان دهید! دیگر بس است، چه تعداد کودک باید بمیرند که شما راضی شوید؟!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    درجواب پیام اسراعیل .امریکا گفته احمق جان فقط تنش ماباایران نیست بلکه نتیجه منزوی وفاصله نوکرامون وازدست دادن ابهت وکسب نفرت جهانی رامثل اقدام تو بدست میاوریم .موقعیت مادرمنطقه بخطر میافتد