گروه حوادث: آدم‌ربایان خشن بعد از ربودن مرد میانسال او را تا سرحد مرگ شکنجه کردند تا بتوانند نقشه اخاذی خود را عملی کنند.

اعضای این باند بعد از 4 ماه تحقیقات شبانه روزی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

راز این ماجرای وحشتناک، 23 بهمن سال گذشته و زمانی فاش شد که مرد 53ساله‌ای، ساعتی بعد از آزادی از دست آدم‌ربایان به شعبه 5 بازپرسی در دادسرای جنایی تهران رفت و از شکنجه‌های وحشیانه 3 آدم‌ربا پرده برداشت.

3 روز پیش، از یک شیرینی فروشی‌ در شرق تهران خارج شدم تا به خانه‌ام بروم اما هنوز سوار خودروام‌ نشده بودم که 3 نفر روی سرم ریختند و با تهدید اسلحه مرا ربودند.  مرد میانسال در حالی این جملات را به بازپرس توکلی می‌گفت که به‌شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه آدم‌ربایان قرار گرفته بود و به سختی می‌توانست حرف بزند.

وی ادامه داد: آنها را نمی‌شناختم و نفهمیدم سروکله شان از کجا پیدا شد اما تا خواستم حرفی بزنم یکی از آنها با مشت به‌صورتم کوبید و نفر دیگر هم با چاقو مرا مجروح کرد. با تهدیدهای آنها مجبور شدم به دستورات‌شان عمل کنم و به همین دلیل دیگر حرفی نزدم و فقط دعا می‌کردم هر چه زودتر از دست آنها خلاص شوم.

مرد شکنجه‌شده افزود: آدم‌ربایان مرا سوار خودروی خودم کردند و در حالی که چشم‌هایم را بسته بودند به طرف خارج شهر به راه افتادند. چند ساعت بعد، وقتی آنها چشم‌هایم را باز کردند، خودم را داخل باغی دیدم و این در حالی بود که آدم‌ربایان به محض انتقال من به داخل خانه‌ای که در باغ بود، دست‌و پایم را بستند و شروع به ضرب و شتم من کردند.

شکنجه برای اخاذی

مردان آدم‌ربا 2 روز تمام، گروگان خود را در داخل اتاق کوچکی محبوس کردند و با چاقو و شلاق شکنجه‌اش کردند. آنها به مرد میانسال می‌گفتند که از فرد ناشناسی 200 میلیون تومان گرفته‌اند تا وی را سر به نیست کنند.

شکنجه‌های آنها ادامه داشت و من که دیگر تحمل ضرب و شتم را نداشتم به آنها گفتم که حاضرم مبلغی بیشتر از 200 میلیون تومان پرداخت کنم تا دست از سرم بردارند. وقتی این حرف را زدم، دست از ضرب و شتم برداشتند و گفتند که برای پرداخت این مبلغ چند ساعت بیشتر وقت ندارم و در غیر این صورت مرا خواهند کشت.

شاکی که آثار شکنجه روی بدنش به چشم می‌خورد در ادامه گفت: من به غیر از شیرینی فروشی، در کار ساختمان‌سازی‌ هم فعالیت می‌کنم و به همین دلیل وضعیت مالی خوبی دارم، اما چون در آن زمان هیچ پولی در حسابم نداشتم از آدم‌ربایان خواستم به من فرصت دهند تا این مبلغ را از یکی از دوستانم قرض بگیرم.

به این ترتیب بود که با دوستم تماس گرفتم و با این بهانه که برای انجام یک معامله فوری نیاز به وجه نقد دارم، از او درخواست پول کردم. او هم 70 میلیون تومان به حسابم واریز کرد و آدم‌ربایان بعد از دریافت این مبلغ و 35 میلیون تومان چکی که داخل کیفم بود، مرا دست و پا بسته به صندوق عقب خودروام منتقل و در حوالی شهریار رها کردند.

بعد از رفتن آنها، به سختی موفق شدم در صندوق عقب خودروام را باز کنم و خودم را به کنار جاده برسانم ولی به خاطر جراحات زیاد ناگهان بیهوش شدم و وقتی چشم‌هایم را باز کردم خودم را روی تخت بیمارستان دیدم، اما از آنجا که می‌خواستم مردان ناشناس هر چه زودتر دستگیر شوند، خودم را به دادسرا رساندم تا از آنها شکایت کنم.

شروع تحقیقات

بعد از اظهارات مرد میانسال، درحالی‌که گزارش پزشکی قانونی نشان می‌‌داد متهمان برای اخاذی از گروگان خود بیش از 150 نقطه از بدن او را با چاقو، کابل و لوله فلزی زخمی کرده و بعضی از استخوان‌های بدنش را نیز شکسته‌اند، این مرد به سرعت در بیمارستان بستری شد و گروهی از کارآگاهان جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان خشن را آغاز کردند.

موتور دزد، آدم ربا می‌شود

از آنجا که گروگان 53 ساله هنگام ربوده شدن توانسته بود برای لحظاتی چهره‌ آدم‌ربایان را ببیند، ماموران به چهره‌نگاری متهمان پرداختند و در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، موفق شدند یکی از آنها را که سیامک نام دارد، شناسایی کنند.

این مرد چند سال پیش به اتهام سرقت موتورسیکلت و خودرو دستگیر شده اما بعد از پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

با این سرنخ، مخفیگاه نخستین عضو باند در مرکز تهران به محاصره پلیس درآمد و صبح 25 خرداد، وی دستگیر شد.  مرد آدم‌ربا بعد از انتقال به اداره آگاهی به ربودن و شکنجه کردن شاکی اعتراف کرد و مدعی شد که با همدستی 2 نفر از دوستانش نقشه این اخاذی را عملی کرده است.

با این اعترافات، مخفیگاه 2 عضو دیگر باند نیز در کرج شناسایی شد و ماموران در یک عملیات ضربتی موفق شدند آنها را  نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

اعتراف به جرم

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: اعضای این باند در جریان بازجویی‌ها به شکنجه وحشیانه طعمه خود اعتراف کردند و مدعی شدند داستان اجیر شدن آنها برای کشتن شاکی دروغی بود که برای ترساندن وی به او گفته بودند و به این ترتیب توانسته بودند که از وی اخاذی کنند.

وی ادامه داد: متهمان بعد از به دست آوردن پول، آن را به دلار تبدیل کرده و قصد خروج از کشور را داشتند که دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه شکنجه‌های این باند باعث شده بود شاکی به‌مدت 53 روز در بیمارستان بستری شود، افزود: هم‌اکنون تمامی متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و رسیدگی به این پرونده در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

کد خبر 84279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز