شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه توسط رژیم صهیونیستی قطعنامه‌ای تصویب و از جامعه جهانی خواست تا اسرائیل را بدلیل احتمال جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه، در جایگاه پاسخگویی قرار دهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش الجزیره، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز قطعنامه‌ای را به پیشنهاد کشورهای اسلامی، تصویب کرد که طبق آن، از جامعه جهانی خواسته شده تا (رژیم) اسرائیل را بدلیل احتمال جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه، در جایگاه پاسخگویی قرار دهد.

براساس این قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل از جامعه جهانی درخواست شده است تا خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی شوند.

قطعنامه شورای حقوق بشر بر این موضوع تاکید کرده است که هدف از تصویب این قطعنامه، جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر در غزه است.

این قطعنامه حکم دادگاه بین المللی لاهه درباره احتمال وقوع نسل کشی در غزه را به عنوان یکی از مستندات خود مطرح کرد و همچنین استفاده رژیم صهیونیستی از مسئله گرسنگی به عنوان یک ابزار جنگی را محکوم کرد.

شورای حقوق بشر همچنین در ادامه از رژیم اشغالگر به دلیل امتناع از همکاری با گروه‌های حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی وقوع جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه انتقاد کرد.

۲۸ عضو از ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادندو آمریکا، آلمان و ۶ کشور دیگر به این قطعنامه رای منفی دادند و فرانسه و آلبانی و ۱۱ کشور دیگر رای ممتنع دادند.

گفتنی است، این نخستین بار است که شورای حقوق بشر سازمان ملل، پس از ۶ از جنگ غزه و بعد از شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی، موضعی جدی مبنی بر نسل کشی در غزه، اتخاذ می‌کند.

کد خبر 842279
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • حسینی هخا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    46 1
    حتما از این محاکمه باید جامعه ی بین المللی حمایت کند
  • سالار IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    35 1
    شما هنوز امید دارید که ارگان های بین المللی ساخته شده توسط صهیونیزم جهانی ، اسراییل رو پاسخگو یا جریمه کنن؟این قماش رو فقط با زور میشه پشیمان کرد.
  • احمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    55 1
    ننگ بر کشورهای عربی که کشوراسلامی روی خود گذاشته اند از عربستان و امارات و مصر و بحرین که به آمریکا دلخوش کرده و به ندای ملت خود توجه نمیکنند غیرازاین بود اسرائیل غده سرطانی محو شده بود و هنوز زمزمه رابطه با غده سرطانی دارند ننگ‌برشما بی خاصیتها
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    49 1
    اسرائیل رابایدجنایت کارجنگی اعلان ومحاکمه بکنند مرگ برنتیاهو آدم کش
  • محمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    77 2
    سازمان مللی وجودندارد
  • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    13 0
    تازه احتمال داده ،زنده باد انسانیت
  • صادق عسگری IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    53 5
    امریکااروپاجنایتکارن
  • ناامید IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    22 4
    هیچ وقت تو کت من نمی ره این محکوم کردن را.طرف داره علنآ مردم رو قتل عام می‌کنه بعد یه عده منجمله ایران دنبال محکوم کردن هستن.خب حالا محکوم کردن که چی بشه.
  • مهدی US ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    35 1
    جالب است که در ایران یکنفر (به هر دلیلی) کشته می شود، بیانیه پشت سر بیانیه صادر می کنند، اینجا ۳۰ هزار کشته شده تازه احتمال وقوع جنایت می گویند. ای خاک برسرشان