وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه نوشت: کاملاً روشن است که آمریکا یک طرف اصلی در استمرار جنگ و عدم پایان‌بخشی به آن بوده است!

حسین امیر عبداللهیان - وزیر امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی قدس در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است.

وی افزود: فاجعه عمیق انسانی که طی ۶ ماه اخیر علیه فلسطینیان، به ویژه ساکنین غزه، شکل گرفته است، جلوه تأسف‌بار و غم‌انگیز دیگری از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم و مقاوم فلسطین، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی در گستره جغرافیایی سرزمین اشغال شده یک ملت و اِعمال صریح زور و انواع جنایات شناخته شده بین‌المللی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط رژیم موقت و نامشروع اسراییل است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بی‌شک می‌توان جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است که عناصر تحقق بخش نسل‌زدایی و کشتار جمعی در حال اِعمال توسط رژیم صهیونیستی در غزه مورد توجه مجامع بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری قرار گیرد و اقدامات بازدارنده و تدابیر تنبیهی موثر در این زمینه انجام شود، گفت: جای بسی تأسف است که به رغم گذشت حدود ۶ ماه از حملات ددمنشانه‌ی رژیم غاصب صهیونیستی علیه نوار غزه، شاهد یک بی‌عملی مزمن از سوی جامعه بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان که وظیفه اصلی آن تامین صلح و امنیت بین‌المللی است، هستیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: کاملاً روشن است که آمریکا یک طرف اصلی در استمرار جنگ و عدم پایان‌بخشی به آن بوده است!

وی در پایان نوشت: امیدواریم در طول ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان، با همت کشورهای اسلامی و مسؤلیت پذیری عملی جامعه جهانی، نسبت به گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و نجات مردم مظلوم غزه از قحطی اقدام جدی انجام شود.

کد خبر 842215
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    انتقام سخت مذاکرات سران قطر و عمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان لغو شده است.
  • MD ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    عرب ها به شدت مخالف مواضع جمهوری اسلامی در قبال حماس و جهاد اسلامی هستند.