شورای حقوق سازمان ملل درخواست تحریم تسلیحاتی اسرائیل را با استناد به بندهای مجازات دسته جمعی و خطر محتمل نسل کشی بررسی می کند.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، گاردین نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پیش نویس قطعنامه ای را بررسی خواهد کرد که در آن خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل با اشاره به خطر محتمل نسل کشی در غزه شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که متن «استفاده از سلاح‌های انفجاری با تأثیرات گسترده توسط اسرائیل» در مناطق پرجمعیت نوار غزه را محکوم می‌کند و از اسرائیل می‌خواهد «به مسئولیت قانونی خود برای جلوگیری از نسل‌کشی پایبند باشد».

این متن توسط پاکستان به نمایندگی از ۵۵ کشور از ۵۶ کشور عضو سازمان ملل متحد در سازمان همکاری اسلامی (OIC) به استثنای آلبانی ارائه شده است. پیش نویس قطعنامه همچنین توسط بولیوی، کوبا و هیئت فلسطینی در ژنو حمایت می شود. این پیش نویس هشت صفحه ای از اسرائیل خواسته است که به اشغال سرزمین فلسطین پایان دهد و فورا محاصره غیرقانونی نوار غزه و سایر اشکال مجازات دسته جمعی را لغو کند. این سند از کشورها می خواهد که فروش یا انتقال تسلیحات، مهمات و سایر تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کنند و دلیل آن را خطر محتمل نسل کشی در غزه عنوان می کند.

این پیش‌نویس همچنین «استفاده از سلاح‌های انفجاری با اثرات منطقه‌ای وسیع توسط اسرائیل در مناطق پرجمعیت غزه را محکوم می‌کند» و نگرانی شدیدی را از تأثیر سلاح‌های انفجاری بر بیمارستان‌ها، مدارس، آب، برق و سرپناه در غزه ابراز می‌کند. پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی همچنین خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و «اقدامات اسرائیل را که ممکن است به پاکسازی قومی تبدیل شود» و «استفاده از گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان روشی برای جنگ» محکوم می‌کند.

کد خبر 841979
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • دادا IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 2
    اسراییل با این جنایت ها علیه بچه وزنان ومردم عادی درادامه به سفارت ایران دارد گور خودش را میکند اما ماباید بابیداری ودرایت خود این جریان جهانی علیه این حکومت وحشی طوری افزایش دهیم که کل جهان را درمقابل اش قرار گرفته وهیچ نیازی به درگیری وجنگ ما ندارد چون دنبال جنگ وازبین بردن اثار جنایت است پس نیازی به برخورد احساسی نیست چون مثل سگ هار روزی دم خودش را هم گاز خواهد گرفت اینکارها برای عصبانی کردن وتغییر همراهی جهانی است که درحال حاضر هیچ حامی غیر امریکا وانگلیس ندارد انها هم درپی منفعت خویش هستند وفورا جا خالی خواهند کرد فقط بسیج جهانی علیه جنایت ها واقدامات وحشیگرانه انهاست حتی امدادرسانهای جهانی را هدف قرار میدهند