شرکت مخابراتی «ای‌تی اند تی (AT&T)» روز شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) اعلام کرد اطلاعات شخصی بیش از ۷۳ میلیون نفر از مشتریان فعلی و سابق‌اش به اینترنت درز کرده است.

ای تی اند تی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، به گفته این شرکت، اطلاعات مربوط شامل نام کامل، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل و پستی، شماره تامین اجتماعی و همچنین شماره حساب و رمز عبور مشتریان بوده و در دارک‌وب منتشر شده است.

مقامات ای‌تی اند تی گفته‌اند در حال بررسی اطلاعات درز کرده مربوط به ۷.۶ میلیون مشتری فعلی و ۶۵.۴ میلیون مشتری سابق خود هستند. به گفته آنان این اتفاق حدود دو هفته پیش افتاده است، هر چند تا کنون منبع نشت اطلاعات مشخص نشده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه ما، به نظر می‌رسد مجموعه داده‌ها مربوط به سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن باشد. در حال حاضر ای‌تی اند تی شواهدی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های خود که منجر به سرقت مجموعه داده شده باشد در اختیار ندارد.»

بنابه گفته ای‌تی اند تی، کارشناسان امنیت سایبری برای کمک به تحقیقات وارد شده‌اند و با مشتریان آسیب‌دیده نیز برای تغییر رمز عبور تماس گرفته شده است.

این شرکت مخابراتی پیشتر در ماه مارس ۲۰۲۳ نیز به ۹ میلیون مشتری خود خبر داده بود که اطلاعات‌شان به دلیل نشت اطلاعاتی در یک شرکت ثالث افشا شده است.

بیشتر بخوانید:

در ماه اوت ۲۰۲۱ نیز داده‌های بیش از ۷۰ میلیون مشتری ای‌تی اند تی در دارک وب برای فروش قرار گرفت. در آن زمان ای‌تی اند تی شرکت اعلام کرده بود که به نظر نمی‌رسد این اطلاعات معتبر باشند.

درز اطلاعات شرکت‌های مخابراتی در ایالات متحده امری نامعمول نیست. قبل از این در سال ۲۰۲۳ نیز شرکت «تی موبایل» در این کشور اعلام کرده بود داده‌های مربوط به ۳۷ میلیون مشتری‌اش به اینترنت درز کرده است.

کد خبر 841266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha