شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس از بازداشت فرد متهم به شکار چهار قلاده روباه در این شهرستان غرب مازندران خبر داد.

شکار روباه

به گزارش همشهری آنلاین، روز چهارشنبه هفته گذشته تصاویری از لاشه های آویزان شده چهار قلاده روباه از یک درخت در محوطه یک بنای مسکونی در "دلیر" یکی از روستاهای بخش مرزن آباد چالوس منتشر شد که انتشار این تصاویر افکار عمومی و احساسات بسیاری از کاربران فضای مجازی و حامیان محیط زیست این خطه غربی مازندران را نگران و خدشه دار کرد و از مسوولان امر خواستار پی گیری فوری برای شناسایی و دستگیری عاملان این رفتار بیرحمانه با حیات وحش در این خطه غربی مازندران شدند.

مرتضی سحر خیز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از دیدن این تصاویر در فضای مجازی، موضوع در دستور کار قرار گرفت و حتی با رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش مرزن آباد هم در میان گذاشته شد.

وی توضیح داد : افزون بر آنکه همان روز از بنای مسکونی بازدید به عمل آمد اگر چه آثار جرمی دیده نشد منتهی با پرس و جو از اهالی روستا مشخصات فردی و شماره تماس صاحب این بنای مسکونی دریافت شد و علاوه بر آن شکایتی هم علیه این فرد تنظیم و برای سیر مراحل قانونی تحویل این مرجع قضایی داده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس گفت : بنا به دستور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب بخش مرزن آباد و همراهی ماموران پلیس امنیت اطلاعات انتظامی این فرد متهم به شکار این چهار قلاده روباه عصر دیروز جمعه دستگیر و راهی زندان نوشهر شد.

دلیر یکی از روستاهای بخش مرزن آباد چالوس و به علت ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا هم مرز با کوه های طالقان استان البرز است.

جمعیت ثابت این روستا در فصول پاییز و زمستان ۵۰ خانوار و در بهار و تابستان هزار خانوار است که با مرکز بخش مرزن آباد حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

بخش مرزن آباد با برخورداری از ۱۰۰ نقطه روستایی و یک نقطه شهری در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

کد خبر 840495
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    خیلی ممنون هز ریس دادگاه مرزن اباد و خیلی ممنون از تمام کسانی که این جنایت رو پیگیری کردن. روباه حیوان بی ازار و ترسویی هست. اینکه مورد ازار این انسان شیطان صفت قرار گرفته واقعا از بی رحمیه این شیطان صفت هست. و با ادم که نه با یک شیطان باید خیلی بد برخورد کرد که دیگری هوس ازار حیوان بیزبانی رو نکنه. واقعا دسته اقای ریس دادگاه مرزن ابادو محیط زیست استان دردنکنه و خدا قوت.
  • US ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 2
    دادستان .کل مازندران باید ورود کند این خواسته همه مردم..چون فقط دستگیری .فایده نداره سنگینترین مجازات حبس طولانی مدت جریمه سنگین .قلبمون بدرد امد ..حالمون خرابه
  • رضا موسوی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 0
    اگر محکوم به جریمه شد لطف کنید مبلغ دریافتی را به همان روستایی هایی بدهید که غاز و مرغ و خروس هایشان توسط همین روباه ها تلف شد. همیشه از یک زاویه به یک موضوع نگاه نکنید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    باید این حیوان انسان نما به اشد مجازات برسه و جریمه فوق سنگین بشه تا درس عبرتی باشد برای دیگر شکارچیان بی رحم و مروت.