اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران و رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید تا خیلی شدید هشدار داد.

باران تهران

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: عصر دوشنبه تا چهارشنبه (۲۸ اسفند تا اول فروردین ۱۴۰۳) بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات بالادست بارش برف و مه، در مناطق مستعد بارش تگرگ کاهش، محسوس دما طی روز سه شنبه (۲۹ اسفند) در استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی امکان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، خسارت بارش تگرگ، اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به خودداری از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان ظهر پنج شنبه (۱ تا ۲ فروردین‌ماه) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و خطر شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست. به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و عدم استقرار در مکان‌های مرتفع، عدم تردد یا توقف کنار سازه‌های ناتمام، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک مد نظر قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 839786
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha