سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

پویانمایی آیات و قصص قرآنی و روایت آنها به زبان کودکانه متناسب با مقتضیات روز کودکان یکی از تولیدات طرح ملی مسطورا به مناسبت ماه مبارک رمضان است که تماشای آن نکته‌های آموزشی و تربیتی فراوانی برای کودکان نسل امروز دارد.

قصص قرآنی

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : توجه به تربیت دینی در میان کودکان اهمیت بسزایی در شکل‌گیری شخصیت آنها در بزرگسالی دارد؛ چرا که ذهن کودکان لوح پاک و دست نخورده‌ای است که هر طرحی در آن بکشی خیلی زود در ضمیر ناخودآگاه کودکان حک می شود. شکل‌دهی شخصیت و اخلاقیات کودکان با ارزش‌ها و مفاهیم اعتقادات دینی به آنها کمک می کند تا با محیط اجتماعی خود سازگار و از ارتباطات مثبت در جامعه بهره‌مند شوند.

این فرآیند نقش اساسی در آماده‌سازی کودکان برای زندگی دارد و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌ها و تصمیم‌گیری‌های زندگی آماده می‌کند. در این مسیر، تعیین اهداف تربیتی، آموزش اصول دینی، تربیت اخلاقی و رفتار صحیح،تربیت قلبی و روحانی، تقویت اعتماد به نفس و احترام به دیگَران از مراحل اساسی در تربیت دینی کودکان محسوب می‌شوند. این مراحل به منظور تقویت هماهنگی کودکان با اصول و معانی دینی و اخلاقی در زندگی روزمره‌شان پیگیری می‌شوند. اما این آموزش ها برای کودکان باید با چه زبانی باشد که قابل درک و فهم و همذات پنداری هم باشد؟

قصه‌ها و داستان‌ها یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار آموزشی و تربیتی برای رفع نیازهای روحی و روانی کودکان بوده است که با وجود گذر زمان قصه و قصه‌گویی همچنان می‌تواند فرزندان‌مان را در همه جوانب زندگی راهنمایی کند و با گسترش ذهن و تخیل آنان، تجربه‌های بسیاری را برایشان فراهم آورد. آموزش مفاهیم دینی نیز مانند هر علم دیگری نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش‌های صحیح، کارآمد و مؤثر دارد.

پویانمایی قصه‌ها و داستان‌های قرآنی با زبان کودکانه یکی از تولیدات قابل استفاده و کاربردی تربیت کودکان از منظر آیات و روایات قرآنی است. در این انیمیشن‌ها آیاتی از سباء، بقره، آل عمران، نساء،انعام، اعراف، توبه، حجرات، ابراهیم، اسراء، طه، حج، عنکبوت،شورا، حشر و زلزال انتخاب شده که در آن با زبان روان و ساده و کودکانه به نکات مهم ارزنده آموزشی همسو با طرح ملی مسطورا روایت شده است.

برای تماشای کلیپ‌های بیشتر و محصولات رسانه‌ای این طرح می‌توانید به وب‌سایت www.zendegibaayeha.com مراجعه کنید.

کد خبر 839441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha