قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی با ۱۱۵ رای مثبت در روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

پرچم ایران در مقر سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ملل متحد اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه‌ای ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با عنوان «روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی» و با اجماع به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری شد. قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

اکنون دو سال پس از تصویب و تعیین روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی، قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی با ۱۱۵ رای مثبت، ۴۴ رای ممتنع و بدون هیچ رای مخالفی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایرن در سازمان ملل متحد از تصویب پیش نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام هراسی حمایت کرد.

قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در سازمان ملل بدون رای مخالف تصویب شد | اروپایی ها رای ممتنع دادند + جدول آرای کشورها

کد خبر 839362
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    8 2
    اسلام انسان هایی قوی وبی نفاق وریامی خواهدکه درحال حاضرندارد،بیشترمسلمانها برچسپ اسلام دارند!!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    رای ممتنع هند جالبه