یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، تمرین «Photo Ex» و اجرای صورت‌بندی و آرایش‌های تاکتیکی را با موفقیت انجام دادند. همچنین عملیات تیراندازی ناوهای ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی انجام شد.

ورود ناو‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، به اجرای تمرینات پرداختند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دنا و با استفاده از سلاح‌های تعیین شده به سوی اهداف سطحی در دریا تیراندازی کردند.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین صورت بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت کننده در رزمایش متناسب با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

تاج‌الدینی با بیان این که امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ تمرین برای مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴ اعلام کرد.

اجرای تمرین «Photo Ex» و آرایش‌های تاکتیکی

امیر تاج‌الدینی همچنین گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex» و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

تاج‌الدینی اظهار داشت: تمام مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

مراحل عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه پس از برگزاری نشست توجیهی، از روز گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 838975
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha